Re: dysk twardy 80 Gb co sie mogło stać?

Autor: Eneuel Leszek Ciszewski <prosze_at_czytac.fontem.lucida.console>
Data: Wed 19 Jan 2005 - 10:13:50 MET

"doktorNo" csk60m$473$1@news.onet.pl

> Szczerze ? Znajoma zaniosla kiedys dysk do "fachowca"
> i zniszczyl go bezpowrotnie...

Bo to taki fachowiec. :)

> Radze samemu sie za to zabrac,softu do odzysku danych jest mnostwo, ja sam
> kiedys "zgubilem" partycje 20gb i ja potem odzyskalem...

Ale tu jest coś zupełnie innego.
Ja bym poradził się kogoś, kto takie dyski zna.
A doświadczenie uczy, że w Polsce tylko dystrybutorzy wiedzą,
jak pomóc. (bo mają kontakt z producentem, który z kolei ma
dokumentację takiego dysku i wie, nie zgaduje, ale wie, co
się stało, gdy dysk został zworkami ograniczony do 32 GiB.

Zgadywanie i intuicja mogą mylić. :)

Chyba, że w każdym dysku tak samo dochodzi do przycięcia do 32 GiB. :)
(lub fachowiec wie, jak dochodzi do takiego przycięcia w tym akurat dysku)

> Innym ciekawym przykladem potwierdzajacym regule ze nie ma rzeczy
> niemozliwych: :) Jest fakt ze mozna nawet dane odzyskac po formacie

A cóz to jest format? Zapisanie nowej tablicy alokacji plików?
Dane są, nie są wymerdane itd. Choć ja bym wolał nigdy tego nie robić. :)

> (dla wtajemniczonych w temat to nie jest zadna niespodzianka-taka
> architektura systemu plikow)

A co to jest architektura plików?

E.