Re: Tablica alokacji i takie tam...

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Wed 19 Jan 2005 - 00:16:53 MET

Użytkownik "panther" <panther@wp.pl> napisał w wiadomości
news:csja7h$6dc$1@korweta.task.gda.pl
> Problem:
> Wpisy w tablicy alokacji (FAT32) przesunięte w stosunku do
> położenia plików.
>
> Przyczyna problemu:
> Zwis komputera w trakcie przemieszczania partycji,
> program zdążył już stworzyć nową tablicę alokacji a nie
> przesunął jeszcze danych.

Jaki to program?

> Stan przed:
   ^^^^^^^
To przecież nie żadna partycja, tylko po prostu kawałeczek pustego
miejsca. Co Ci on przeszkadzał, że się tak uwziąłeś na niego?

> Stan jaki miał być po operacji:
>
> Pomysły:
> Jedyne co mi przychodzi do głowy do przeedytować tablicę partycji
> aby zrobić jedną dużą partycję na cały dysk (to bez problemu)
> Ale czym poprawić tablicę alokacji aby wpisy wskazywały poprawnie
> pliki (wszystkie wskazania przesunięte są o te ~7,8M).
> Przychodzi mi do głowy WinHEX i jego edytor dysków,
> ale czy to przyniesie zamierzony efekt?

Jeśli te wpisy faktycznie zostały przesunięte, to pewnie wystarczy
ręcznie poprawić tabelę partycji i bootsektor partycji dopasowując się
do nowego offsetu. Ale to tylko gdybanie.

> No i najważniejsze:
> Pliki powinny pozostać nienaruszone.

Ty to robisz, nikt inny. Nikt Ci tego nie zagwarantuje zdalnie.

> Nie do obejscia:
> Brak drugiego, dużego dysku aby kulturalnie odzyskać pliki.

To problem. Duży problem. Ja np. nigdy nie robię takich poprawek na
żywo, chyba że dla zabawy.

/odpowiadając zmień px na pl/