Tablica alokacji i takie tam...

Autor: panther <panther_at_wp.pl>
Data: Tue 18 Jan 2005 - 16:33:01 MET

Problem:
Wpisy w tablicy alokacji (FAT32) przesunięte w stosunku do
położenia plików.

Przyczyna problemu:
Zwis komputera w trakcie przemieszczania partycji,
program zdążył już stworzyć nową tablicę alokacji a nie
przesunął jeszcze danych.

Stan przed:
| pusta partycja ~7,8M | FAT32 ... ~80G |

Stan jaki miał być po operacji:
|FAT32 ... ~80GB | pusta partycja ~7,8M |

Pomysły:
Jedyne co mi przychodzi do głowy do przeedytować tablicę partycji
aby zrobić jedną dużą partycję na cały dysk (to bez problemu)
Ale czym poprawić tablicę alokacji aby wpisy wskazywały poprawnie
pliki (wszystkie wskazania przesunięte są o te ~7,8M).
Przychodzi mi do głowy WinHEX i jego edytor dysków,
ale czy to przyniesie zamierzony efekt?

No i najważniejsze:
Pliki powinny pozostać nienaruszone.

Nie do obejscia:
Brak drugiego, dużego dysku aby kulturalnie odzyskać pliki.

Ktoś się wypowie?

pozdrawiam
panther