Re: procesor

Autor: Michal Bien <mbien_at_wywalto.uw.edu.pl>
Data: Tue 11 Jan 2005 - 18:47:00 MET

Piter <spamtrap@honda.bt.pl> wrote:

> USB pod win95 tez nie zawsze dziala poprawnie. I tez powiesz ze USB
> fuj?

            1. A jaki to ma zwiazek z powyzszym? Bo nie widze korelacji miedzy
spartolona przez MS odsluga USB w WIN95OSR2.x a wyczerpaniem licencji na
procesory w win2k i AFAIK nie dostrzeganiem tego przez MS poprzez
wypuszczenie patcha.

> No pewnie pewnie. Juz kazdy to wie ze HT nic nie daje.

            Czy Ty wogole czytasz co ktos wczesniej napisal? Nie pisze ze nic nie
daje, ale ze to ma niewiele wspolnego z zyskiem z normalnego, fizycznego
SMP opartego o odzielne jadra/procesory. HT to trick logiczny, ktory jest
zaszyty w mikrokodzie i AFAIK bez wielkiej straty wydajnosci moglby byc
rownie dobrze realizowany przez OS na odpowiednio niskim poziomie - w koncu
kazdy wspolczesny CPU sklada sie ze zwielokrotnionych podstawowych
jednostek wykonawczych. Jak dla mnie to przede wszystkim bajer marketingowy
- raz zyskuje sie te kilkanascie procent na wydajnosci, raz kilka traci.
Zreszta architektura P4 byla projektowana do HT od samego poczatku juz przy
Willamate, Intel natomiast stopniowo dawkowal nowosci by moc reklamowac
"nowosc" i odpowiedo "kroic" klientow w stosunku do "przestarzalych" P4
z zablokowanym HT.

--
Epox 8RDA3I; AXP TBB0 1900 MHz 400/400; 512MB PC3200 Infineon; TTC-D5TB/4TC
SamsungSM750P; R9550 400/500; SkyStar 2.6C; SBLive1024 & Hitachi CXW700/E85