Re: Asus P4GDC i P4 3,0GHz LGA

Autor: Sander <ROT13_fnaqre3_at_tnmrgn.cy_ROT13>
Data: Tue 11 Jan 2005 - 00:48:13 MET

"Tasior" <tasiorsa@poczta.fm> w news:crv2rg$hi1$1@news.onet.pl napisał(a):

> Zawsze ponosilem napiecie jak sie robilo nie stabilnie a jak mowie od 7 dni
> komp idzie 24h na dobe ze 100% obciazeniem proca (liczy pewna strukture) i
> nie zwisa jest stabilny to po co ponosic?

A ten program jest tak napisany, że wykorzystuje 2 CPU ?

> Nie nie robilem ale moge puscic tylko nier wiem czy to cos zmieni.
> Docieranie Primem a tym co mi liczy.

Prime 95 obciąża w 100% CPU i RAM, ale jeżeli posiada się CPU z HT,
to należy odpalić 2 takie programy. Bo jeden Prime 95 obciąża tylko 1 CPU.
Co i jak wszystko znajdziesz w dokumentacji do programu.
POzatym jeżeli Twój progam coś tam liczy, to Prime to wcale nie przeszkadza,
bo wykorzysta to, całą wolną moc CPU :)
Czyli nie musisz wyłączać tego Twojego programu na czas testu,
a test aby mieć pewność stabilności robi się w ciągu 24h.
Jeżeli Prime w ciągu 24h nie zasygnalizuje Ci błedu,
wtedy możesz dopiero mówić o *stabilności* CPU :)

> Na boxowym coolerze przy pelnym stresie 61-62 stopnie czy 100% obciazenia

Trzeba zacząć od tego, że boxowy cooler do overclockingu się nie nadaje.
Ta temp. jest zbyt niska IMHO. Mój CPU wydziela prawie 100W
a temp. w stress mam 72-74°C , a Ty na boxowym coolerze zaledwie 61-62°C.
Być może czujnik podaje Ci zaniżoną temp., ale mogę się mylić.

> na non stopie. Jak mowie komp sie nie wiesza. Jedynie kiedy widze ze go
> krecilem to jak daje uruchom ponownie windows bo wtedy sie nie uruchamia
> ponownie tylko gasi i sam wlacza po ok 15 sek.

Sądzę że to wina zbyt małego napięcia,
lub ustawienia w BIOS'ie odpowiedzialne za temp.

--
SANDER | ABIT IC7 + P4 2.40C @ 3.00 + Zalman CNPS 7000A-Cu +1024MB PC3200
Iiyama Vision Master Pro450 +Gainward GFFX 5700U 128MB 500/950 @ 500/1000