Re: Sniffer IDE

Autor: Jacek Rogalewicz <jackobi.usenet_at_awp.waw.pl>
Data: Sat 08 Jan 2005 - 23:54:33 MET

Użytkownik "Adam Klobukowski" <atari@gabo.pl> napisał w wiadomości
news:crpcns$dk9$1@atlantis.news.tpi.pl...

> Interesuje mnie czy istnieją urządzenia ktore (z braku innego pomyslu)
> nazwalbym 'IDE snifferem'. Zasadniczo chodzi mi o rozwiazanie sprzetowe
> ktore wpinałbym pomiędzy komputer a dysk, a te przechwytywałoby transfer
> pomiędzy nimi, będąc całkowicie przezroczyste. Wystarczy jesli bedzie
> pamietac kilka ostatnich kilo transferu, i przechwytywac tylko to co
> idzie w PIO 0.

Jest urzadzenie, wkladane w PCI, ktore pozwala na cos w tym stylu.
Dokladniej sluzy do anulowania zapisow przeprowadzanych na dyskach (np
przydatne w kafejkach, gdzie ludzie smieca po dyskach itp).
Potrafi buforowac do swojej pamieci wykonywane operacje zapisu a po jej
zapelnieniu uzywa do tego zarezerwowanych obszarow dysku. Trzeba by sie
wlasnie potem dostac Norton Disk Editorem w taki obszar i podejrzec.

--
pzdr.
Jacek Rogalewicz  jackobi.usenet@awp.waw.pl