Sniffer IDE

Autor: Adam Klobukowski <atari_at_gabo.pl>
Data: Sat 08 Jan 2005 - 20:38:30 MET

Witam

Mam pewien problem. W pewnym komputerze, co jakis czas (srednio raz na
rok, moze czesciej) na pierwszym dysku IDE (primary master) dochodzi do
wyzerowania pierwszych sektorow dysku. W diably idzie master boot
record, caly pierwszy fat partycji C i kawalek nastepnego.

Interesuje mnie czy istnieją urządzenia ktore (z braku innego pomyslu)
nazwalbym 'IDE snifferem'. Zasadniczo chodzi mi o rozwiazanie sprzetowe
ktore wpinałbym pomiędzy komputer a dysk, a te przechwytywałoby transfer
pomiędzy nimi, będąc całkowicie przezroczyste. Wystarczy jesli bedzie
pamietac kilka ostatnich kilo transferu, i przechwytywac tylko to co
idzie w PIO 0. No i musi być to rozwiązanie w całości sprzętowe (no może
z możliwościa podłączenia drugiego komputera w celu odczytania
przechwyconych danych).

Czy takie cos wogóle istnieje? Czy ktośo czymś takim słyszał.

--
Semper Fidelis
Adam Kłobukowski