Re: Dwa padniete dyski

Autor: Sławicki <slawicki_s_at_wp.pl>
Data: Sun 09 Jan 2005 - 00:00:03 MET

> [...]
> Otoz dzisiaj mialem bardzo przykra sytuacje :(. Chcialem ze swojego
> starego kompa (p166mmx,256 mb i 1.7 g, 64 ram) skopiowac cos z dysku na
nowy
> komputer ( d100, 512 ram, 80 gb wd - nowy ma z 1 tydz).
> A teraz po kolei:
> - wyjalem stary dysk (ustawiony na slave 1,7 g)
> -wcisnalem na tasme(moj nowy master, stary slave)
> -po wlaczeniu system xp nie wykryl nowego dysku
> -przy kolejnym uruchomieniu wystapil blad, ze stary dysk nie obsluguje
> smart, kliknalem F1 resume
> -wlaczylo sie boot menu, co dziwne do wyboru (IDE 0, IDE 1)

Dziwne nie dziwne: dwa dyski i dwie aktywne partycje z systemami...

> [...]
> -kilka restartow, w koncu rezygnacja z planow (zmiana pomyslu na
> podlaczenie nagrywarki i wypalenie pliku na kompakcie)
> -uruchomienie nowego kompa (juz bez starego dysku) BIOS widzi
> dysk, tabela sie laduje, komunikat searching..... ide OK i teraz lipa
> nic sie nie dzieje, dysk caly czas pracuje. Nie wiem co zrobic.
> -podlaczam stary dysk do starego kompa, w Biosie jest widzialny, lecz
> z poziomu dosa, ktory jest zainstalowany na dysku 256 mb, jest
> niedostepny ( komenda d: wyrzuca blad). Nie wiem co zrobic
> -Jest jeszcze w domu komputer z ktorego pisze ale boje podlaczyc sie
Jak już tak namotałeś, to weź te dyski zczyść fdiskiem (dosowym) pozakładaj
na nowo partycje.
I jeszcze jedno: jak dobrze pamiętam WDki mają inne ustawienie zworek dla
pracy SINGLE (master with no slave present) oraz MASTER 0 (master, slave is
present) oraz MASTER (with slave no ATA present)...
/Sławicki