Re: Wyzwanie dla najlepszych specow :)

Autor: <lev_at_k>
Data: Sat 08 Jan 2005 - 06:45:59 MET

news.onet.pl wrote:

> Ja nie wierzę w e-handel. Wyobraź sobie że coś się zepsuje w komputerze.
> Wtedy prosta naprawa gwarancyjne wydłuża się o tydzień ze względu na
> przesyłke. Korespondencja mailowe w sprawie jakiś dodatkowych ustaleń znowu
> niepotrzebnie wydłuża czas.

Akurat z mojego doswiadczenia wspomniana przewaga "normalnych" sklepów
nie jest w ogóle oczywista. To prawda że minimalny czas naprawy/wymiany
nawet przy bardzo dobrej woli sprzedawcy/gwaranta jest siłą rzeczy
wyższy we wspomnianych e-sklepach (konieczność przesylki, kontaktu
itp.). Ale akurat niespecjalnie dłuzszy niż w tych "zwykłych" w których
ja lub osoby które znam miały okazję kupować (nawet jesli sami nie musza
przesyłąc dalej reklamowanego sprzętu do serwisu - często bezzasadnie
długo rozpatrują oczywiste wydawałoby się sytuacje które moznaby
załatwić niemal "od ręki").. Jesli natomiast chodzi o podejście do
klienta.. Coż - trafaiłem (i nadal trafiam) na sprzedawców online
którzy dystansują praktycznie wszystko z czym spotykałem się "na mieście".

> Jak sporo kupujesz to lepiej związać się z jednym sklepem. Po jakimś czasie
> będziesz mógł liczyć na dłuższy termin płatności, rabaty, wymiane
> gwarancyjną na miejscu, darmowy serwis i inne tego typu promocje. Co do cen
> to różnica we Wrocławskich sklepach jest na poziomie kilku złotych na
> zestawie. A jak przyniesiesz kalkulacje od konkurencji to sklep zawsze ci
> spuści parę złotych poniżej konkurencji.

To znowu zależy od tego gdzie się kupuje - sensowne rabaty i wymiana
gwarancyjna na miejscu to niestety "luksus" jaki swoim klientom serwują
jedynie nieliczne sklepy - przynajmniej ja nie amiałem szczęścia na
takie trafiać.. Inna sprawa że nawet ze znaczacymi rabatami w przypadku
wielu podzspołów e-sklepy i tak pozostają bezkonkurencyjne cenowo.

> pozdrawiam
> jahu

Pozdrawiam