Re: Komputer do edycji wideo za 8000.

Autor: Calme <calme_at_pf.pl>
Data: Wed 05 Jan 2005 - 18:55:26 MET

Tzn jeśli chodzi o kieszeń to ja myślałem o tym, iż w zasadzie w tej
obudowie podstawka wystarcza na 3 dyski natomiast nie wiem czy mimo 2
coolerkow nie będzie już wtedy za ciasno tam i za gorąco biorąc pod uwagę,
iż ani Raptor ani Seagate do najchłodniejszych nie należą a i przy obróbce
na pewno będą eksploatowane silnie - dlatego ja np znając tą obudowę
zaproponowałem Ci umieszczenie tych dwóch Seagate 80 w raidzie na dole dla
lepszej cyrkulacji i chłodzenia natomiast systemowego Raptora w kieszeni
SATA (bo to dysk SATA jak wiadomo:) - natomiast dlatego w aluminiowej z
coolerem bo zawsze to dodatkowe właściwości chłodzące i kieszenie takie mają
możliwość obsługi dysków do 10 000 obr/min bo tyle własnie ma Raptor
Nie jest to obudowa Big tower ale jest wg mnie wystarczająco obszerna na
taki zestaw biorąc pod uwagę, że będą tam także 2 napędy i ewentualnie ta
kieszeń

Przy kupnie kieszeni i napędów dobrze by było także zwrócić uwagę na ich
długość czy nie będzie im przeszkadzać mobo
U mnie przykładowo w tej obudowie właśnie taka kieszeń siedzi w 1 górnej
zatoce ze względu na swoją długość a DVD RW w 2 następnych i jest ok
Przy płycie, którą wybrałeś czyli Abit AA8XE Intel 925XE pamiętaj, że masz
tylko 1 kanał ATA/100 i w związku z tym jeżeli będą 2 napędy np DVD RW no
to już na jednej tasiemce niestety chyba, że np zainwestujesz w nagrywarkę
DVD na SATA np Plextora PX - 712SA
http://www.plextor.be/products/px-712sa.asp?choice=PX-712SA

Jeśli chodzi o kieszenie to tutaj możesz zobaczyć mniej więcej jak wyglądają
przykładowe (akurat w stebrnym kolorze jak obudowa :)
http://www.chieftec.de/?page=products_continue&k_id=4&item=20&language=uk
http://www.4max.com.pl/default.asp?g=26&gg=19&produkt=1328