Re: HIS Excalibur 9550 czy 9600

Autor: m <x_at_x.pl>
Data: Mon 03 Jan 2005 - 16:09:03 MET

Witam,
> Chciałbym też zwrócić uwagę na taktowanie rdzenia, które w najdroższej wersji jest nieco niższe...
> 1. 432/555 - 395 zł
> 2. 445/580 - 405 zł
z tych dwóch raczej nr 2..
> 3. 400/595 - 430 zł
podchodziłbym sceptycznie.. tą kartę musiałbyś podkręcać żeby uzasadnić
wydajnością różnicę w cenie.. a z tym może być nietęgo - pamięci niby
fajne 2.8ns, ale coś te rdzenie kręcić się wiele wyżej nie chcą..
> Nie szkodzi to wydajności?
Na domyślnych ustawieniach nr 2 jest najszybszy.

> PS. Napoczątku brałem pod uwagę tańszą kartę - Radeona Gigabyte-a lub Sapphire 9550. Kosztowałby mnie około 280
> zł... i nie wiem, czy nie lepiej by było kupić właśnie tę kartę. Gdzie byłby lepszy stosunek jakości do ceny?
> (Co z możliwościami O/C?)
Nie ma zbyt dużych szans na dogonienie 9550XT przez podkręcanie.. a
wyniki zależą m.in. od egzemplarza - nie ma reguły. Chcesz pewność - kup
9550XT (albo 9600pro jak sugerowałem wcześniej). Chcesz ciut
taniej+loteryjka - kup zwykłego 9550. Jest też abitowski vguru, ale za
tą cenę (ok 380) moim zdaniem lepszy będzie gecube.
> Czy nie lepiej te zaoszczędzone pieniąchy ew. włożyć w procka albo coś innego? (Planuję Bartona 2500+ lub ew.
> Semprona 2800+ jakbym nie dostał.)
Zależy do czego używasz kompa :)

Pozdr.,
Michał