Re: Instalacja Win98 :(

Autor: Tomasz Maciąg <tmaciag_at_willow.iie.uz.zgora.pl>
Data: Sat 01 Jan 2005 - 23:08:40 MET

On Sat, 1 Jan 2005 19:55:19 +0000 (UTC), zeencio
<zeencio@NOSPAM.gazeta.pl> wrote:

> Zapewne banalne pytanie dla wielu z Was a może jednak ktoś podpowie jak
> zainstalować Win98.
> Po zakupieniu nowego dysku utworzyłem "dysk logiczny" spod "fdisk",
> uaktywniłem i sformatowałem, wrzuciłem Win98 instalacja i przy pierwszym
> restarcie kompa kicha, wywala że błędy plików przy naprawie, chce
> naprawiać
> chyba wszystkie pliki (pojedynczo-samobójstwo). Próbowałem kilkakrotnie
> dysk
> logiczny-uaktywnianie-format-instalacja i efekt taki sam.
> Co zrobiłem nie tak???

Fdiskiem utwórz sobie najpierw partycję podstawową (primary).
Jeśli ona będzie aktywna, to z niej będzie startował system
operacyjny. Prawdopodobnie będziesz chciał mieć jednak więcej
niż 1 partycję, wtedy zakładasz partycję rozszerzoną (extended)
I dopiero na rozszerzonej zakładasz sobie ile chcesz partycji
logicznych, na których możesz przechowywać cokolwiek, ale z
nich nie da się uruchomić systemu operacyjnego...

--
T.M.