Re: Instalacja Win98 :(

Autor: Eneuel Leszek Ciszewski <prosze_at_czytac.fontem.lucida.console>
Data: Sat 01 Jan 2005 - 23:57:07 MET

"Tomasz Maciąg" opsjx2gqo0zdbywg@dial-162.lubin.dialog.net.pl

> > Co zrobiłem nie tak???

Do zeencio -- inicjatora wątku:

99 procent problemów przy instalacji W98 można rozwiązać,
uruchamiając 'setupcor' zamiast 'setup'. (nie wiem, co
uruchomiłeś i o jakie błędy Ci chodzi, ale może rada się przyda)

> Fdiskiem utwórz sobie najpierw partycję podstawową (primary).
> Jeśli ona będzie aktywna, to z niej będzie startował system
> operacyjny. Prawdopodobnie będziesz chciał mieć jednak więcej
> niż 1 partycję, wtedy zakładasz partycję rozszerzoną (extended)
> I dopiero na rozszerzonej zakładasz sobie ile chcesz partycji
> logicznych, na których możesz przechowywać cokolwiek, ale z
> nich nie da się uruchomić systemu operacyjnego...

Do Tomasza Maciąg[a] (nie wiem, czy nazwisko się odmienia):

Być może uznasz to za żart, ale ja startuję WME z niepodstawowej
partycji, nie używając do tego bootmenadżerów: :)

 http://www.leszekc.w.tkb.pl/sysy/patrycja.png

> Zamalowałem nazwy partycji i ich rozmiary. Resztę zostawiłem bez zmian. :)
> System jest wystartowany z partycji o literce C:, czyli nie z Primary
> i jest to WinME. :) I nie ma tu ŻADNEGO bootMenadżera. :) Czysty WME.
> (pod tym względem -- czysty) :) I oczywiście jest to efekt zamierzony :)
> i całkowicie powtarzalny. :)

Teraz akurat piszę spod WXP, ale bez problemu mogę ponownie
odpalić WME z niepodstawowej partycji. :) (tym bardziej i nieaktywnej) :)

Idąc dalej -- mogę mieć system (WME) nie na partycji 'C:', ale na innej. :)

E. :)