Re: Raid...na jednej partycji

Autor: [B7] Yarii <yarii_at_wp.pl>
Data: Thu 23 Dec 2004 - 11:50:53 MET

Eneuel Leszek Ciszewski napisał(a):

> Moim zdaniem RAIDy wymyślono w innych celach niż ,,domowe". :)
> Raczej do zmniejszenia prawdopodobieństwa awarii, niż zwiększenia
> szybkości czy lepszego wykorzystania powierzchni tego, co jest pod ręką.

jak coś się sprawdza w wielkiej fabryce to najczęściej się sprawdzi w
domu przy dużo obniżonych wymaganiach, stwarzając RAIDa twórca miał na
celu poprawę bezpieczeństwa lub wydajności, raczej nie myślał o tym
gdzie to będzie stało...myślisz że Tomasz Edison konstrując żarówkę
robił to z myślą o lodówkach? zastosowania się zmieniają...

> Jeżeli Ci zależy na szybkiej partycji systemowej,
> to chyba łatwiej ją postawić na emulowanym dysku
> z RAMu. :) U mnie systemowa partycja WME zajmuje
> mniej niż 650 MB (to znaczy tyle zajmuje to, co
> na niej zapisano) a takoważ WXP zajmuje około
> 1 GB.

no tak, ale mój komputer to nie serwer, partycję systemową chcę mieć
jedną, na partycji systemowej chcę trzymać całe oprogramowanie,
grafika2D + obróbka dźwięku, łącznie ok 30GB + jakieś temporary files
jakieś 5GB reszta to w razie potrzeby...

pomijając koszt pamięci ram wiesz ile by zajęło zgrywanie całej pamięci
na dysk? jak mi się stystem nie ładuje krócej niż 2min to mnie coś
strzela...

> Zysk w szybkości będzie ogromny, a wiem, że wbrew
> pozorom niektórzy tak właśnie potrafią postawić system. :)
> (czyli na RAMdysku)

coś jak PuRAM ;)
wysokie koszty, mam RAM w dualu 433MHz FSB bardzo niskie timingi, taka
kość rzędu 1GB o takich samych parametrach okaleczyłaby moje finanse na
bardzo długo

już wolę kombinować z raidem...

> Jeżeli Ci zależy na bezpieczeństwie, to raczej nie kombinuj
> tak mocno, bo raczej otrzymasz efekty odwrotne. :)

zalezy, dlatego kupuję dobre dyski i robię backupy regularnie

> Doświadczenie pokazuje, że dyski nie muszą tak mocno/szybko
> rosnąć jak rosną, ale rosną, bo ludzie nie potrafią rozstawać
> się ze śmieciami. :) W dobie tanich napędów typu DVD -- można
> część tego, z czego się nie korzysta na co dzień, przenieść
> wyłącznie na płyty DVD. :) Szczerze wątpię, że przeciętny
> Kowalski potrzebuje dziś 100 GB HDD. :) Komputer powinien
> chyba służyć do pracy lub rozrywki, nie zaś do gromadzenia
> śmieci z całego życia. :)

a niech potrzebuje i 200GB to napędza cały przemysł sprawia że różni
inni spece, mogą w sensownej cenie kupić gigabajty

> Ogromne dyski -- to: Filmy, muzyka, grafika, ,,aplikacje" i dane. :)
> Zazwyczaj film się ogląda raz (można kilka ;) razy powtórzyć)
> i odkłada się na półkę, aby co jakiś czas zdjąć zeń trochę
> kurzu, a i do gromadzenia muzyki można używać płyt. :)

ja na zbieram tylko zdjęcia, grafikę oraz mp3 i jest tak ze mi zawsze
brakuje miejsca... ale przynajmniej jest z czego zawsze uszczypać ;)

--
[B7] Yarii
yarii.at.wp.dot.pl