Re: Zestaw słuchawkowy bluetooth + komórka + PC + tel. Stacjonarny

Autor: Andrzej Kaczmarek <ak_at_wroc.vulcan.pl>
Data: Sun 21 Nov 2004 - 20:33:29 MET

Roj wrote:
> Czy istnieje możliwość żeby jednym zestawem słuchawkowym bluetooth takim
> przystosowanym do komórki np. do Sony Ericsson obsługiwać również programy z
> PC typu Skype czy Tlen oraz telefon stacjonarny (chyba musiałby być
> podłączony do modemu w kompie) ?

Oczywiście. Sam używam zestawu T610 + HBH-65 + BT-009X. Jedno małe
'ale': ze słuchawki BT można zainicjować połączenie tylko do urządzenia,
która zostało z nią sparowane jako ostatnie. W moim przypadku był to
komputer, czyli w dowolnej chwili mogę przyciskiem na słuchawce nawiązać
połączenie z komputerem. Jednak również bez problemu mogę odebrać
nadchodzące połączenie z komórki, o ile aktualnie słuchawka nie ma
aktywnego połączenia z komputerem (lub innym urządzeniem). A zatem od
razu polecam między bajki włożyć opowieści, że Bluetrek G2 jest jedyną
słuchawką potrafiącą współpracować z dwoma urządzeniami, bowiem jak
wynika z instrukcji do tego urządzenia [1] działa ono *dokładnie* tak
jak tu opisałem na przykładzie HBH-65.

Od strony 'komputerowej' potrzebny jest adapter BT, którego soft
obsługuje profil Headset lub Hands-free - w zależności jaki profil
obsługuje słuchawka BT (o ile mi wiadomo, to obie przytoczone tu
słuchawki obsługują oba profile). Poza tym słuchawka będzie działała z
każdym programem, który pozwala wybrać źródło i 'cel' dźwięku [2].
Empirycznie sprawdzone z Tlenem i na co dzień wykorzystywane w Skype.

[1] http://www.bluetrek.com/bluetrekG2/bluetrekG2_manual15.htm
[2] oczywiście nie jest to warunek konieczny - można zmienić urządzenie
do odtwarzania i nagrywania dla całego systemu, ale to średnio wygodne ;)

--
pozdrawiam,
Andrzej