Re: Interpretacja wersji BIOSu

Autor: WojtasJD <not_at_now.pl>
Data: Sun 21 Nov 2004 - 20:34:45 MET

Użytkownik "marcin lewandowski" <www-usunto@saepia.net> napisał w wiadomości
news:cnqnk2$7ri$1@inews.gazeta.pl...
> Witam,
>
> chciałbym zupgradować bios na mojej płycie MicroStar 6191.
>
> ze strony producenta

(http://www.msi.com.tw/program/support/bios/bos/spt_bos_detail.php?UID=121&k
ind=1)
> pobrałem BIOS w wersji 1.6.
>
> oto komunikaty wyświetlane przez bios przy starcie:
>
> Award Modular BIOS v6.00PG, An Energy Star Ally
> Copyright (...)
>
> W6191 V1.3 041700
>
> Award Plug and Play BIOS Extension v1.0A
> Copyright (...)
>
> i na dole:
>
> 04/17/2000-AMD-75X-W977-6A6S2M4CC
>

> I teraz pytania:
> a) W6191 V1.3 041700 - czy dobrze rozumiem że obecnie mam wersję 1.3?

tak ver.1.3 z 17.04.2000

na dole masz potwierdzenie

> [...]
> brands of Flash Memory (not SST nor Winbond), there will be a problem
> with Windows 95 RESTART function.
>
> Note2: If your on-board BIOS is AMI BIOS and you want to program the
> Award BIOS file into the on-board BIOS, you must use the "AMI" flash
> utility (i.e.: AMIFL530.COM, AMIFL620.COM).
>
> Note3: If your on-board BIOS is Award BIOS and you want to program the
> AMI BIOS file into the on-board BIOS, you must use the "AWARD" flash
> utility (i.e.: AWDFL52B.EXE, AWDFL534.EXE ).
>
> Więc: Czy ja mam bios AMI czy AWARD? Do nowego BIOSu był dołączony plik

najpierw bylo : Award Modular BIOS ...
potem: Award Plug and ...

wiec juz wiesz,
jak wejdziesz do biosu i sie przyjrzysz to tez bedziesz wiedzial;

tak jak w pliku doc jest napisane:
1. jesli masz kostki flash z biosem innej firmy niz SST lub Winbond albo
siedzi on
w EPROMie (z okienkiem) bedzie problem z restartem W95 (nie wykluczone ze z
W98 tez)
a i POST moze Cie meczyc komunikatem "Unknown Flash type"

2. jesli masz aktualnie bios Awarda a chcesz wrzucic Awarda lub AMI to
trzeba uzyc
programiku do flashowania _Awarda_

3. jesli masz aktualnie bios AMI a chcesz wrzucic AMI lub Awarda to trzeba
uzyc
programiku do flashowania _AMI_

Poniewaz masz Awarda dolaczony plik sie nie przyda, sciagnij amiflashera.