archie <archie.am@Qwp.pl> wrote:
> Najlepiej właśnie zawieść do sklepu i wymienić na nową. Zgodnie z ustawą
> obowiązującą od 1 stycznia 2003 możesz sobie wybrać spośród dwóch dróg
> rozpatrzenia reklamacji. Możesz dać do naprawy gwarancyjnej, albo
> domagać się wymiany na inny egzemplarz (ustawa o szczególnych warunkach
> sprzedaży konsumenckiej).
Moglbys z laski swojej najpierw sprawdzic co piszesz publicznie znim
kogos bedziesz wprowadzal w blad i naklanial do pojscia do sklepu "z geba"
na zasadzie "bo macie taki obowiazek".?
To ze w przypadku sprzedazy konsumenckiej istnieje dwutorowosc
dochodzenia rosczczen [tak jak do 31.12.2002 r. z rekojmia za wady] ma sie
nijak do dalszej czesci postu. W przypadku reklamowania towaru w trybie
niezgodnosci z umowa fakultatywnie i zaleznie od wyboru sprzedawcy jest
naprawienie towaru kons. lub wymiana na nowy, ew. przy zachowaniu dalszych
przeslanek odstapienie przez kupujacego od umowy i zwrot ceny, lub tez jej
obnizenie odsylam do art 8 powolanej ustawy o szcegolnych warunkach
sprzedazy konsumenckie.
> Ale większość sklepów wykorzystuje niewiedzę ludzi i bierze do naprawy
> gwarancyjnej
Co w tym zlego - przyjmuje sie ze bez wyraznego zaznaczenia rezim
umowny [gwarancyjny] ma pierwszenstwo przed ustawowym [zgodnosc z umowa].
> - a wtedy możesz się pozbyć płyty głównej nawet na miesiąc (2 tygodnie na
> rozpatrzenie + 2 tygodnie na naprawę). Jeśli zgodzą się na wymianę to
> mają 7 dni na rozpatrzenie tej sprawy i natychmiastowe wydanie nowej
> płyty.
Tia, naprawa w trybie gwarancyjnym moze trwac tyle ile przewiduje
sama umowa - w jednych sklepach 14 dni, w innych [czesciej] 28 itp.
A co do sprzedazy konsumenckiej - wlasnie w tym przypadku sprzedawca ma 14
dni na ustosunkowanie sie do reklamacji, a sama naprawa ma byc dokonana "w
odpowiednim czasie" - przyjmuje sie ze wynosi on zazwyczaj dwa tydodnie-
miesiac w zaleznosci od rodzaju towaru i okolicznosci.
> Jak będą robili problemy z wymianą to skontaktuj się z rzecznikiem
> konsumentów.
Moze sam bys to zrobil zanim zaczniesz wypisywac takie rzeczy?
PS:
Pomijam juz fakt ze te piszczace cewki trudno uznac za wade uprawniajaca
do wymiany/naprawy - to po prostu wlasciwoasc towaru - wygrzeje sie i
bedzie spokoj. A reklamowanie plyty po przerobkach z chlodzeniem wodnym
[jesli serwis sie zorientuje] to tez sredni pomysl.
-- Epox 8RDA3I; AXP TBB0 1900 MHz 400/400; 512MB PC3200 Infineon; TTC-D5TB/4TC SamsungSM750P; R9550 400/500; SkyStar 2.6C; SBLive1024 & Hitachi CXW700/E85 EIDE: B.IV 80GB & B.5400.1 40 GB & CDRW Teac CD-W58E & DVD Toshiba SD-M1502 NET: LT1648C-TV5 V.92; COMPAQ NC3121 & RTL8180L 802.11b w/Hiperlink HL2419YReceived on Sun Nov 7 12:15:23 2004
To archiwum zostało wygenerowane przez hypermail 2.1.8 : Sun 07 Nov 2004 - 12:51:10 MET