Re: Piszczy mi płyta główna pod Windą - dlaczego?

Autor: archie <archie.am_at_Qwp.pl>
Data: Sun 07 Nov 2004 - 11:16:38 MET

topjes wrote:
> I jeszcze jedno. Płyta ma tydzień - jest oczywiście na gwarancji. Może
> lepiej ją zawieść do serwisu i niech wymienią albo naprawią?

Najlepiej właśnie zawieść do sklepu i wymienić na nową. Zgodnie z ustawą
obowiązującą od 1 stycznia 2003 możesz sobie wybrać spośród dwóch dróg
rozpatrzenia reklamacji. Możesz dać do naprawy gwarancyjnej, albo
domagać się wymiany na inny egzemplarz (ustawa o szczególnych warunkach
sprzedaży konsumenckiej). Ale większość sklepów wykorzystuje niewiedzę
ludzi i bierze do naprawy gwarancyjnej - a wtedy możesz się pozbyć płyty
głównej nawet na miesiąc (2 tygodnie na rozpatrzenie + 2 tygodnie na
naprawę). Jeśli zgodzą się na wymianę to mają 7 dni na rozpatrzenie tej
sprawy i natychmiastowe wydanie nowej płyty. Jak będą robili problemy z
wymianą to skontaktuj się z rzecznikiem konsumentów.