Re: Prośba o pomoc w wyborze monitora

Autor: Bernard <Bernard_at_somewhere.net>
Data: Sun 17 Oct 2004 - 19:33:24 MET DST

"Konrad Billewicz" <carolus@isn.pl> wrote in message
news:cku8dm$ik6$1@korweta.task.gda.pl...

> Dzięki za odpowiedź. Wymieniłeś mi kilka modeli, obejrzałem je sobie. A
> czemu polecasz własnie je? Ze względu na parametry, zasłyszane opinie,
> doświadczenia?

Ze względu na to, że te akurat testowałem przez dłuższy czas i podobały mi
się. Testowałem też Neovo, ale jakoś nie wzbudziły mojej sympatii. Eizo
są.... dziwne, niby świetne, ale takie jakieś.

Miro TD490 - suuper, chociaż obudowa to rzecz gustu. W nocy trochę jasna
czerń, ale poza tym wszystko ok.
Hansol H950 - najspokojniejszy dla oczu, czarna czerń. Troszkę smuży i ma
paskudny dithering statyczny, co przy grafice przeszkadza, ale przy tekstach
ani trochę. Za to ma pivot i cieniutką ramkę.
Philips - cudeńko, tylko fioletowy zamiast czerni i trochę ten fiolet
nierówny. Gdyby nie to byłby pierwszy z trójki.

> Mi by zależało między innymi na dowiedzeniu się jakie parametry są ważne w
> moim przypadku. Najpewniej nie wparuję do sklepu z 3k w ręku i nie wezmę
> wymarzonego modelu, tylko będę szukał okazji.

3k? Każdy z wymienionych kosztuje mniej.

Dla mnie ważna jest czerń, kontrast i to, żeby kolory nie zmieniały się
gwałtownie przy małych ruchach głowy w "normalnym" zakresie kiwania się przy
biurku. W tej ostatniej kwestii wszystkie 19 biją na głowę wszystkie 17
jakie widziałem.

Smużenie to już przeszłość. W najwolniejszych 19 widać je tylko przy
przesuwaniu białego okna z czarnyi literami - tylko na literach. W filmach
ani grach te 25 ms nie przeszkadza, praktycznie go nie widać.
Spędzam przy komputerze do 16 godzin na dobę od wielu lat, i o oczy to
akurat dbam.