Prośba o pomoc w wyborze monitora

Autor: Konrad Billewicz <carolus_at_isn.pl>
Data: Sun 17 Oct 2004 - 17:02:16 MET DST

Witam serdecznie,

Planuję zakupić sobie monitor LCD. Jestem programistą, komputera używam
głównie do programowania (raczej białe tła, czasami czarne) i www. W związku
z tym najważniejsza jest dla mnie czytelność i stabilność statycznego obrazu
(tak mi się wydaje). Rzadko mam do czynienia z grami , czy filmami (choć nie
nigdy). Z programami graficznymi praktycznie wcale.

Do wydania mam... najchętniej jak najmniej... Taka krytycznie krytyczna
cena, to 3500 PLN. Zdecydowanie bym jednak wolał coś tańszego, nawet kosztem
pewnego obniżenia wydajności. Najprawdopodobniej będe się starał kupić coś
używanego albo na allegro.

Z tego, co się rozeznałem, ważne kryteria to czas reakcji, obsługa kolorów i
głębia czerni. Według mnie najważniejsza dla mnie jest czerń, potem czas
reakcji, a najmniej ważne są dokładne kolory. Mam rację?

Pierwszy wybór przed jakim stoję, to 17 czy 19 cali. 19 niby fajniejsze, ale
droższe. Czy myslicie, że róznica jest odczuwalna i warto mieć gorszą 19'
niż lepszą 17' (do moich potrzeb)?

Reasumując, interesuje mnie sprzęt dla programisty, z najwyższym
współczynnikiem jakość / cena.

Z góry bardzo dziękuję za porady, na grupach czytałem już sporo i jak na
razie, bardziej mi się namieszało niż wyjaśniło. :-)

Pozdrawiam.

--
              \\  Konrad "Carolus" Billewicz