Re: Prośba o pomoc w wyborze monitora

Autor: Bernard <Bernard_at_somewhere.net>
Data: Sun 17 Oct 2004 - 18:36:35 MET DST

"Konrad Billewicz" <carolus@isn.pl> wrote in message
news:cku1hn$3u3$1@korweta.task.gda.pl...
> [...]
> związku
> z tym najważniejsza jest dla mnie czytelność i stabilność statycznego
> obrazu
> (tak mi się wydaje). Rzadko mam do czynienia z grami , czy filmami (choć
> nie
> nigdy). Z programami graficznymi praktycznie wcale.
>
> Do wydania mam... najchętniej jak najmniej... Taka krytycznie krytyczna
> cena, to 3500 PLN. Zdecydowanie bym jednak wolał coś tańszego, nawet
> kosztem
> pewnego obniżenia wydajności. Najprawdopodobniej będe się starał kupić coś

Kupa forsy. Proponuję jakąś 19-tkę, np. Philips 105BS bodajże.

> Z tego, co się rozeznałem, ważne kryteria to czas reakcji, obsługa kolorów
> głębia czerni. Według mnie najważniejsza dla mnie jest czerń, potem czas
> reakcji, a najmniej ważne są dokładne kolory. Mam rację?

Z grubsza. Monitorów "smużących" to już prawie nie ma. Czarnych z kolei
jeszcze nie ma. Philips choć poza tym ładny to z czernią ma spore problemy.
Najbardziej czarny z tych, które widziałem, był Hansol H950, ale ten miał
wyjątkowo paskudny dithering. Przyzwoity jest też Miro TD490.

> Pierwszy wybór przed jakim stoję, to 17 czy 19 cali. 19 niby fajniejsze,
> ale
> droższe. Czy myslicie, że róznica jest odczuwalna i warto mieć gorszą 19'
> niż lepszą 17' (do moich potrzeb)?

19 dużo fajniejsze, a dobry niewiele droższy od dobrej 17-tki.

> Reasumując, interesuje mnie sprzęt dla programisty, z najwyższym
> współczynnikiem jakość / cena.

No to odpowiedziałem jako programista.