Re: Szumi - ATI-ALL-IN-WONDER-PRO PCI (3DRAGE PRO TURBO) 8MB

Autor: Marcin Frankowski <ab_at_anti.spam.com.invalid>
Data: Sun 17 Oct 2004 - 00:34:33 MET DST

Sat, 16 Oct 2004 22:12:55 +0200, Krzysztof Paz
<kpaz@samorzad.pw.edu.pl> napisał(a):

> Cześć,
> - nie dawno pytałem, ale znalazłem rozwiązania, więc ponawiam prośbę.
>
> Mam takie cudo i potrzebuję waszej pomocy:
> ATI-ALL-IN-WONDER-PRO PCI (3DRAGE PRO TURBO) 8MB.
[...]
> Tuner wykrywa kanały i jest kolorowy, ładny obraz telewizyjny.
> Jednak dzwięk do danego kanału jest słyszalny około jeden kanał wyżej -
[...]
> Ustawienia:
> Poland - PAL D (próbowałem tez B) - bez różnicy...
> Karta podobno pochodzi z Niemiec - tak coś powiedział poprzedni właściciel -
> ale dopiero kiedy okazało się, że są opisywane problemy...
>
> Macie jakiś pomysł - jak uzyskać poprawny odbiór TV z dzwiękiem (i w jakim
> programie - MsWindows lub OS/2) ?
>
> Wszystkie podłączenia fizyczne ok.
[...]
> Zainstalowałem TV plugin do Winamp i efekty sa takie:
> np - TVP1:
> - obraz dobry - suwak na 215,50 MHz - wtedy zamiast dzwieku - pelny szum...
> -dzwięk do niego - suwak na 217,35 MHz - wtedy jest niebieskie tlo zamiast
> obrazu...
> Polast:
> - obraz - 151,25 i szumi,
> - dzwięk - 153,31 i niebieskie tlo...
> -co można z tym zrobić ?
> Nie rozumiem, jaki moze byc powod takiego zachowania karty ?

NAĆ! No żesz NAĆ! Nie mogłeś od razu tak napisać? I wprowadziłeś nas w
błąd, że dźwięk jest o kanał dalej - jest o około 2 MHz wyżej. W
ciemno, bez badania, mam dwie diagnozy: albo logika karty jest walnięta
i nie przełącza fonii (mimo zmiany ustawień karta pod względem fonii
odbierany sygnał traktuje jako M i szuka dźwięku o 4,5 MHz wyżej od
wizji), albo mimo wszystko masz niewłaściwy sterownik do niej.

BTW dla TVP1 ustaw 215,25 MHz, jeżeli możesz (to jest właściwa f nośnej
video). Czy obraz dalej jest dobry? A teraz ustaw na 216,25 MHz - czy
słyszysz dźwięk (ewentualnie po pomanipulowaniu ustawieniami)? Jeżeli
tak, to karta odbiera również standard B/G (zachodnioeuropejski) i by
mogło to znaczyć, że jest na rynek niemiecki dla żołnierzy
amerykańskich i odbiera B/G i M, i jak widać nie odbiera D/K. Jeżeli
odbiera na ustawieniach podanych przez Ciebie, to są one nieco
niestandardowe i mogą świadczyć, że karta jest rozstrojona - w
telewizorze wystarczyłoby wymienić filtr SAW i ewentualnie podstroić
dekoder kwadraturowy fonii, ale na kartach to ja się nie znam.

I popraw sobie konfigurację OE, bo nie masz deklaracji charsetu i
będziesz robił krzaki z polskich liter:
http://www.lameriada.com/~piotr/oe.html albo
http://www.evil.pl/pip/OE.html. Z góry dziękuję za nieutrudnianie życia
tym, których prosisz o pomoc.