Re: Szumi - ATI-ALL-IN-WONDER-PRO PCI (3DRAGE PRO TURBO) 8MB

Autor: Krzysztof Paz <kpaz_at_samorzad.pw.edu.pl>
Data: Sun 17 Oct 2004 - 15:12:15 MET DST

Dzięki,
no złamałem się i przeklikałem się przez te opcje OE - w zasadzie było
dobrze, tylko uuencode było zamiast MIME w plain text... nie wiem, czy to
takie istotne ? ;-)

Wracając do rzeczy:

"Marcin Frankowski" <ab@anti.spam.com.invalid> wrote in message
> Sat, 16 Oct 2004 22:12:55 +0200, Krzysztof Paz
> <kpaz@samorzad.pw.edu.pl> napisał(a):

...[ciach]
> BTW dla TVP1 ustaw 215,25 MHz, jeżeli możesz (to jest właściwa f nośnej
> video). Czy obraz dalej jest dobry? A teraz ustaw na 216,25 MHz - czy
> słyszysz dźwięk (ewentualnie po pomanipulowaniu ustawieniami)? Jeżeli

No więc obraz jest jak najbardziej w porzadku przy 215,50, ale przy suwaku
na 216,25 jest szum, za to wyizolowałem małą poprawkę - najlepszy dziwięk do
obrazu z 215,50 mam przy suwaku na 217,50 - tyle tylko, ze suwa pokazuje
zapewne czestotliwosc dla obrazu - wiec nie wiem, jaka jest rzeczywista
czestotliwosc fonii - ale zakladajac ze powinna byc 216,25 to wynika z tego
ze:
X=215,25*216,25/217/50=214MHz - czyli karta przy obrazie 215,50 oczekuje
dzwieku na 214MHz - a tam w Polsce jest szum - czy tak ?
Jeśli tak, to pytanie w jakim kraju/standardzie fonia jest 1,5MHz niż od
obrazu i jak to poprawić na polskie warunki ?

> tak, to karta odbiera również standard B/G (zachodnioeuropejski) i by
> mogło to znaczyć, że jest na rynek niemiecki dla żołnierzy
> amerykańskich i odbiera B/G i M, i jak widać nie odbiera D/K. Jeżeli
> odbiera na ustawieniach podanych przez Ciebie, to są one nieco
> niestandardowe i mogą świadczyć, że karta jest rozstrojona - w

a czy jest tam możliwość "pokęcenia" jakiegoś
potencjometra/kondensatora/innego_ustawiacza/regulowatora ?

> telewizorze wystarczyłoby wymienić filtr SAW i ewentualnie podstroić
> dekoder kwadraturowy fonii, ale na kartach to ja się nie znam.

> I popraw sobie konfigurację OE, bo nie masz deklaracji charsetu i
> będziesz robił krzaki z polskich liter:
> http://www.lameriada.com/~piotr/oe.html albo
> http://www.evil.pl/pip/OE.html.

Raczej miałem to już ustawione wcześniej...

> Z góry dziękuję za nieutrudnianie życia
> tym, których prosisz o pomoc.

Z przyjemnością - bardzo proszę (mam nadzieję że jest ok.) ;-)

Pozdrawiam,
Kris.