Szumi - ATI-ALL-IN-WONDER-PRO PCI (3DRAGE PRO TURBO) 8MB

Autor: Krzysztof Paz <kpaz_at_samorzad.pw.edu.pl>
Data: Sat 16 Oct 2004 - 22:12:55 MET DST

Cześć,
- nie dawno pytałem, ale znalazłem rozwiązania, więc ponawiam prośbę.

Mam takie cudo i potrzebuję waszej pomocy:
ATI-ALL-IN-WONDER-PRO PCI (3DRAGE PRO TURBO) 8MB.
http://www.ati.com/support/products/pc/ragepro/aiwpro.html
http://www.ati.com/products/ragepro/aiwpro/index.html
Kupione na allegro - jako super wypas - sprawne 100% -
http://allegro.pl/show_item.php?item=31486426 Zainstalowalem czyste systemy
Win98SE i WinXP SP1.
Do tego najnowsze->zalecane drivery i soft ze strony ATI.
Grafika działa ok.
Tuner wykrywa kanały i jest kolorowy, ładny obraz telewizyjny.
Jednak dzwięk do danego kanału jest słyszalny około jeden kanał wyżej -
gdzie znowu nie ma szukanego obrazu tylko niebieskie tło...
Sprzedawca rozkłada ręce - przestał odpowiadać na moje listy...

Ustawienia:
Poland - PAL D (próbowałem tez B) - bez różnicy...
Karta podobno pochodzi z Niemiec - tak coś powiedział poprzedni właściciel -
ale dopiero kiedy okazało się, że są opisywane problemy...

Macie jakiś pomysł - jak uzyskać poprawny odbiór TV z dzwiękiem (i w jakim
programie - MsWindows lub OS/2) ?

Wszystkie podłączenia fizyczne ok.
Testy sprzętowe ok.

Pozdrawiam,
Kris

PS.
Zainstalowałem TV plugin do Winamp i efekty sa takie:
np - TVP1:
- obraz dobry - suwak na 215,50 MHz - wtedy zamiast dzwieku - pelny szum...
-dzwięk do niego - suwak na 217,35 MHz - wtedy jest niebieskie tlo zamiast
obrazu...
Polast:
- obraz - 151,25 i szumi,
- dzwięk - 153,31 i niebieskie tlo...

-co można z tym zrobić ?

Nie rozumiem, jaki moze byc powod takiego zachowania karty ?

Katastrofa polega na tym, że komputer ów ma tylko dwie misje:
- pisanie prostych tekstów w MsWord,
- oglądanie stacji TV....