Re: SB Audigy - kilka pytań

Autor: Marcin Witek <NOwitSPAM_at_malenstwo.iinf.polsl.gliwice.pl>
Data: Tue 12 Oct 2004 - 16:53:14 MET DST

Mariusz wrote:

> Potrzebuję karty w pełni sprzętowej (czy wszystkie SB A. sa takowe?) ze
> złączem FireWire i obfitością wejść i wyjść.

Co do obfitości wejść i wyjść: mam kartę Audigy Player (jedynka, nie
Audigy2) i ma ona jedną hmm... 'dziwną rzecz'. Otóż wejścia Line-in, CD,
Aux, TAD i PC są zmiksowane w jedno wspólne wejście "Analog Mix" (ze
wspólną regulacją poziomu sygnału). Jeżeli zależy Ci na możliwości
niezależnego nagrywania z tych wejść, to lepiej chyba Audigy unikać. Nie
wiem jak to jest w Audigy2, ale w SB Live! jest to zdaje się zrobione bez
udziwnień.

> Aha! Czy do tych kart mozna podłączyć np. tuner TV i jednocześnie korzystać
> z 5+1 bo na mojej karcie to nie mozliwe (wspólne złącza (lineIn,Out i Mic)).

Na pewno Audigy ma osobno wejście line-in i wyjścia 5.1. Wiem bo używam.
Natomiast wspólny jack jest dla wyjść center/sub i wyjścia cyfrowego.

Drugą 'dziwną' rzeczą jest sposób traktowania 'mute'. Otóż mute dla line-in
(a jest tylko jeden taki checkbox, przy 'playback' w mikserze, przy
'recording' takiego nie ma, gdyż tam jest jeden wspólny 'Analog mix', jak
pisałem wyżej) powoduje zablokowanie zarówno podsłuchu z linii line-in jak
również nagrywania z tej linii. Czyli: nagrywać _trzeba_ z podsłuchem. A
dokładniej to trzeba było, gdyż Creative w którejś wersji sterowników dodał
checkboxa "Record without monitoring" (oczywiście dla całego Analog mix),
ale jest to rozwiązanie niestandardowe i nie wiem jak sobie z tym radzą
nowe programy. Ja miałem z tym poważny problem przy dekodowaniu dźwięku,
np. Canal+: albo dźwięku nie było wcale albo było słychać zarówno
zdekodowany jak i w tle zakodowany oryginał. Teraz już karty TV nie mam,
tak że się nie przejmuję.

Ufff... Ale się rozpisałem ;). Ale może się przyda.

Wit