Re: Procesory 32 bitowe=8GB ?

Autor: Tomasz Potega <shadow_at_manta.univ.gda.pl>
Data: Fri 08 Oct 2004 - 17:54:58 MET DST

radarek <pyton0@poczta.onet.pl> wrote:
> To jest bardzo szczegolne zastosowanie i mozna powiedziec ze
> przesadziles piszac ze "czesto nie wystarcza precyzja x87".

faktycznie, niezbyt czeste - ale po prostu chcialem pokazac,
ze czesto i te 80 bitow to za malo. i wtedy faktycznie przydaja
sie 64 bitowe gpr... zreszta podobnie z zakresem - ostatnimi
czasy algorytmy takie jak rsa nie sa wcale rzadko spotykane.

> Najwiekszym plusem nowego procesora jest wieksza ilosc rejestrow, ale
> przeciez to mozna bylo juz dawno zrobic (i robiono - mmx) - chodzi mi o
> to, ze w rzeczywistosci nie nastapilo "przejscie na 64 bity".

zazwyczaj "bitowosc" architektury okresla sie po szerokosci gpr,
a te po raz pierwszy sa 64 bitowe.

> Juz wczesniej byly rejestry 64 bitowe (mmx, sse) a dla liczb
> zmiennoprzecinkowych juz od bardzo dawna co najmniej 80 bitowe.

w ten sposob mozna o duecie 8086/7 mowic "procesor 80 bitowy" ;)

> Nowe procesory sa reklamowane jako 64-bitowe dlatego ze staly sie mocno
> niekompatybilne ze starymi. Co nie zmienia faktu ze sa przyszloscia
> i zastapia wkrotce IA-32.

jak rozumiem, mowisz o dzialaniu w trybie 64 bitowym...

w kazdym badz razie imho jest to przejscie do 64 bitow - do tego
mozna zerwac ze stosowym x87.

pozdrawiam,
shadow