Re: Procesory 32 bitowe=8GB ?

Autor: radarek <pyton0_at_poczta.onet.pl>
Data: Fri 08 Oct 2004 - 14:27:34 MET DST

Użytkownik "Tomasz Potega" <shadow@manta.univ.gda.pl> napisał w wiadomości
news:ck5ure$1j0$1@korweta.task.gda.pl...

> ok, ale w takich przypadkach nie uzywa sie zwykle rejestrow koprocesora.
> obliczenia wykonywane sa na liczbach calkowitych - to biblioteka
> prezentuje typy zmiennoprzecinkowe. w takich zastosowaniach widac
> wyrazna przewage 64 bitow...

    To jest bardzo szczegolne zastosowanie i mozna powiedziec ze
przesadziles piszac ze "czesto nie wystarcza precyzja x87".
Wymagajace wiekszej precyzji programy sa rzadkoscia. Najwiekszym
plusem nowego procesora jest wieksza ilosc rejestrow, ale przeciez
to mozna bylo juz dawno zrobic (i robiono - mmx) - chodzi mi o to,
ze w rzeczywistosci nie nastapilo "przejscie na 64 bity". Juz
wczesniej byly rejestry 64 bitowe (mmx, sse) a dla liczb
zmiennoprzecinkowych juz od bardzo dawna co najmniej 80 bitowe.
    Nowe procesory sa reklamowane jako 64-bitowe dlatego ze staly
sie mocno niekompatybilne ze starymi. Co nie zmienia faktu ze
sa przyszloscia i zastapia wkrotce IA-32.