Nowy komp

Autor: JarekG <jarekg_at_risp.pl>
Data: Fri 08 Oct 2004 - 10:06:45 MET DST

Witam serdecznie.
Potrzebuje Waszej porady.
Skladam komputer i chcialbym zeby byl on dobry, wiec wole doradzic sie czy
wybrany przeze mnie sprzet bedzie dobry lub prosilbym o rade co
ewentualnie z niego wyrzucic lub wymienic.
Komputer ma byc do uzytku domowego. Oczywiscie Win oraz Office wskazany,
jakies gierki zeby czasami poszly, filmy obowiazkowo oraz do robienia
roznego rodzaju projektow graficznych (nie skomplikowanych). Moja
propozycja to:
Procesor: AMD SEMPRON 2500+
Plyta: ASUS A7N8X-X
Pamiec: 512 MB PC400 (tyle ze nie wiem jakiej firmy - oczywiscie najlepszy
bylby Kingston, ale w cenniku sklepu z ktorego bede bral czesci nie jest
napisana firma).
Dysk: SAMSUNG 80GB 7200 OBR, SP0802N (na lozyskach olejowych)
Karta grafiki: PROLINK GF4 MX440 (NV18) 128 DDR AGP X8 VIVO (lub ten sam
prolink tyle ze z TVOUT)
Naped CD: LITEON COMBO 52/32/52/16
Najwiekszy dylemat mam z monitorem. Chcialbym zeby byl to dobry monitor
17'' oraz zeby byl niedrogi (600-700 zl)

No i to chyba tyle jesli chodzi o moj zestaw. Reszta chyba nie robi
roznicy.
No wiec bardzo Was prosze o porade. Ja ze swojego miejsca zastanawialem
sie nad zmiana plyty z tego ASUSA na jakiegos ASROCKa (bo slyszalem ze
plyty ogolnie wydajnosciowo i jakosciowo daja rade, a o ile tansze!) lub
pod uwage bralem jeszcze ECSa oraz ABITa. Jesli chodzi o procka to pod
uwage bralem tez ATHLONA XP 2500+. Dysk twardy to juz myslalem o czyms pod
SATA, ale z kolei bedzie trzeba szukac pod to innej plyty. Jesli chdozi o
karte graficzna to zadne GF FXxxxx nie wchodza w gre. Te dobre FXy sa
drogie, a na to stac mnie nei bedzie. Ewentualnie moze byc jakas karta ATI
(moze 9200 ?).
No i to chyba tyle.
Jeszcze raz dziekuje za wszystkie propozycje i pomoc.

--
Pozdrawiam serdecznie.
JarekG