Re: Pytanie o ceny naprawy kompa w serwisach komputerowych.

Autor: Kapsel <kapsulski_at_poczta.onet.pl>
Data: Fri 08 Oct 2004 - 10:09:08 MET DST

Thu, 7 Oct 2004 23:06:03 +0200, na pl.comp.pecet, Ślepy napisał(a):

> ech... to ja za złożenie całego komputera, upgrade biosu, instalacje systemu
> operacyjnego z dodatkami biorę 30zł....
>
> A jak jadę do klienta, posiedzę pół godziny-godzinę, zrobię co trzeba, to
> zazwyczaj w 30-35zł się sprawa zamyka.

hmm... wiesz, ale serwis to nie kolega z podworka. tam ponosi sie pewne
koszty, chocby za wynajecie pomieszczenia. od uslugi placi sie podatek. a i
ZUSy i inne pierdoly tez placic trzeba.

do tego wszystkiego dolicz sobie, ze w serwisie pracuja (a przynajmniej
powinni) ludzie z pewnym doswiadczeniem i wiedza. nie chce Ci mowic ze sie
nie znasz czy cos, ale wiem po sobie, ze z czasem nabiera sie obycia i
doswiadczenia, ktore jest bardzo pomocne.

i ostatnia sprawa - jak serwis cos skopie, to ponosi koszty. w przypadku
uslugi "kolezenskiej" zasady bywaja nieco inne =)

jeszcze tylko na pozwole sobie zapytac - bo niejasno troche napisales -
potrafisz zlozyc kompa, zainstalowac system z dodatkami i zrobic upgarde
biosu w ciagu godziny? tak by wynikalo z Twojego cennika, bo piszesz ze za
to bierzesz 30zl a potem ze zazwyczaj prace w tej cenie konczysz w godzine
lub pol =)
jesli jestes tak dobry, to wez sie rozejrzyj za jakims serwisem, z
otwartymi rekami przyjma takiego speedy gonzalesa ;)))

reasumujac - nie narzekaj. moze stawki nie masz zbyt wysokiej, ale przeciez
zdobywasz wlasnie doswiadczenie. zapewne nie wystrzegasz sie pewnych
eksperymentow na tych skladakach, to pewne ryzyko, ale uczy. potem gdy juz
sie wyrobisz i poszukasz sobie pracy, nie bedziesz jakims tam absolwentem
wyzszej uczelni, ktory umie kalkulator w 5 jezykach programowania zrobic,
ale bedziesz mial tez praktyczna wiedze ktora zapewne okaze sie bardzo
pomocna.

--
Kapsel
  kapsulski(malpka)poczta.onet.pl