Re: Nowy komp

Autor: .Peeter <peeter993_at_nospam.onet.pl>
Data: Fri 08 Oct 2004 - 18:27:51 MET DST

JarekG wrote:
> jakies gierki zeby czasami poszly
> Karta grafiki: PROLINK GF4 MX440 (NV18) 128 DDR AGP X8 VIVO

To się ze sobą żre...

Bez sensu jest tak słaba i zacofana karta, w dodatku ze 128MB
pamięci, której ona w ogóle nie wykorzysta. Lepiej kup
R9550 128bit, którego sobie podkręcisz i gierki "pójdą".
Nie będzie to szczyt marzeń, ale jeśli nie jesteś maniakiem
gigantycznych rozdzielczości i wysokich detali, to spokojnie
sobie pograsz nawet w nowsze gierki. No i masz obsługę DX9. :)

> Pamiec: 512 MB PC400 (tyle ze nie wiem jakiej firmy

Lepiej weź 512MB DDR333 Kingstona, pewnie podkręcać i tak
nie będziesz, a Sempron/Barton mają FSB333.

> Dysk: SAMSUNG 80GB 7200 OBR, SP0802N

Jest ok, tylko ciutkę mały na obecne czasy. Pewnie szybko
zapchasz go pewnego rodzaju danymi i będzie zgrzytanie zębami.
Jeśli masz możliwość, dołóż do 120GB, albo Seagate B7 8MB cache
ATA100, albo Samsunga P80 8MB cache.

> No i to chyba tyle.

Ja bym jeszcze zaproponował jakiś w miarę znośny cooler
procesora, przy boxowym oszalejesz. No chyba, że głośność nie
robi Ci żadnej różnicy...

Zapomniałeś jeszcze o obudowie - o ile same blachy to głównie
kwestia estetyczna i trochę kwestia głośności, to zasilacz jest,
moim zdaniem, zaraz obok płyty głównej kluczowym elementem
stabilnego i bezawaryjnego komputera. Jeśli nie masz 500zł na
budę Chiefteca, to kup dowolne blachy ATX i do tego jakiś
sensowny i tani zasilacz, np. HPC-360-202 (lub HPC-360-202DF -
- droższy). Ewentualnie może być Modecom 350GTF, ale w jego
przypadku znowu do uszu użytkownika puka parszywy hałas.

> Jeszcze raz dziekuje za wszystkie propozycje i pomoc.

Nie ma za co.

--
Pozdrawiam
Peeter