Re: Fala problemow windows (dysk, windows xp , dzwiek)

Autor: Tomek <tomway_at_poczta.onet.pl>
Data: Wed 06 Oct 2004 - 13:17:27 MET DST

> 2) Oprocz tego teraz przy kazdej pracy dysku (i wcale nie tej 40GB)
zwalnia
> mi komp, wyraznie to widac przesuwajac nawet okno i skacze jak dysk
> pracuje. Poza tym dzwiek skrzeczy i sie "lamie". Nie wiem czy to ma
zwiazek
> z tym padem czy tez chodzi moze o niedawno przeze mnie zainstalowany
> directX 9c.
Miałeś poprzednio problem z dyskiem, Windows prawdopodobnie wyłączył jednemu
lub wszystkim tryb UDMA.
Wyjścia masz dwa:
1. usuń (menedżer urządzeń) oba kontrolery (nie kanały!)., system po
restarcie zainstaluje je od nowa i po krzyku
2. kolejno wejdz w ustawienia zaawansowane wszystkich kanałów IDE i ręcznie
zmień na UDMA; niestety po poważnych błędach system nie zawsze chce wrócić
do DMA, wtedy p. 1

Dodatkowy kontroler jest prawdopodobnie widziany jako kontroler SCSI, a nie
IDE - sposób postępowania jest jednak taki sam.

TM