Re: Maxtor 80 gb Diamond Max Plus

Autor: pisarz <qq_at_qq.co>
Data: Mon 27 Sep 2004 - 08:44:42 MET DST

> No i właśnie dochodzimy do sedna sprawy. Nie ma rozbieżności między
> nami. To co się teraz wkłada do obudów to są zwykłe buble, które nie
> trzymają parametrów
Ależ trzymają, tylko kwestia świadomości budowy i działania sprzętu.
Marketingowcy czynią swoje. Przysłowiowy Codegen 300W to moc zasilacza,
moc którą przetwarza, na prąd o innych parametrach i ciepło. A w przypadku
procesorów i kart graficznych to już trzeba pewnego wysiłku by zorientować
się o ich pazerności. I jak mają zorientować się w temacie laicy? I w ten
sposób wracamy do problemu kompetencji sprzedawców.

> i w których podzespoły albo nie wytrzymują obciążeń,
> albo - z racji kiepskiej budowy - ulegają przedwczesnej destrukcji
> (kondensatory).
O jakiej przedwczesnej destrukcji piszesz? Komp ma żyć 3 lata i na złom !
A tyle to zwykle wytrzymują.

> Buble to może ciężkie słowo - ale jak inaczej nazwać
> sprzęt, który nie nadaje się do tego, do czego go przeznaczono? ;-)
Ależ nadaje się ... przez 3 lata, a biedny Polak potem kombinuje.

> Wracając do konkretnego problemu "stukania", który Krzysiek M. pomyślnie
> rozwiązał wymianą zasilacza - zagadką pozostaje dla mnie, dlaczego
> dotyczył on tylko *jednego* z dwóch dysków; ciągnąc myśl, może warto
> byłoby przyjrzeć się wtyczce, która łączyła stary zasilacz z tymże
> dyskiem. Może się ona po prostu utleniła?
Oczywiście sprawdzić nie zaszkodzi. U mnie też nie wszystkie stukały, a
mam ich 6 (oczywiście nie na raz).

> ;-). Bo - teoretycznie -
> niestabilne napięcia wyjściowe zasilacza powinny powodować problemy na
> wszystkich urządzeniach, które z nich korzystają, a więc także na drugim
> dysku, nagrywarce i napędzie DVD. Teoria, że tylko ten pierwszy dysk był
> na nie wrażliwy, a reszta wcale, jest jakoś mało przekonująca.
Ni musi być przekonywująca, ale empirycznie powtarzalna (polecam archiwum,
choć widzę Twoją stałą obecność). Najistotniejszą sprawą jest, wg mnie, iż
każde z tych urządzeń jest inaczej zbudowane, a związku z tym inaczej
będzie reagować.
    Pozdrawiam
        Darek