Re: Maxtor 80 gb Diamond Max Plus

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Thu 16 Sep 2004 - 22:05:22 MET DST

Użytkownik "pisarz" <qq@qq.co> napisał w wiadomości
news:ci6r76$ght$1@nemesis.news.tpi.pl

[cut, słusznie prawisz]
> Jak wcześniej napisałem. Po 3 latach jakby klient wyrzucił _cały_
> komp to miałby wszystko nowe, łącznie z bublowatym zasilaczem i
> prawdopodobnie działałby poprawnie. Problem nie byłby znany. 1000 lat
> temu nie znano choroby Alzheimera bo ludzie nie dożywali wieku
> występowania choroby.
> A że żal było na nową obudowę to teraz trza kupić sam zasilacz. I
> lepiej na tym wyszedł, bo jest szansa, że kupi coś porządnego, bo to
> co jest w obudowach raczej należałoby nazwać "zasilaczem".

No i właśnie dochodzimy do sedna sprawy. Nie ma rozbieżności między
nami. To co się teraz wkłada do obudów to są zwykłe buble, które nie
trzymają parametrów i w których podzespoły albo nie wytrzymują obciążeń,
albo - z racji kiepskiej budowy - ulegają przedwczesnej destrukcji
(kondensatory). Buble to może ciężkie słowo - ale jak inaczej nazwać
sprzęt, który nie nadaje się do tego, do czego go przeznaczono? ;-)
A rozpatrywanie historii faktycznie mija się z celem, przynajmniej na
tej grupie.

Wracając do konkretnego problemu "stukania", który Krzysiek M. pomyślnie
rozwiązał wymianą zasilacza - zagadką pozostaje dla mnie, dlaczego
dotyczył on tylko *jednego* z dwóch dysków; ciągnąc myśl, może warto
byłoby przyjrzeć się wtyczce, która łączyła stary zasilacz z tymże
dyskiem. Może się ona po prostu utleniła? ;-). Bo - teoretycznie -
niestabilne napięcia wyjściowe zasilacza powinny powodować problemy na
wszystkich urządzeniach, które z nich korzystają, a więc także na drugim
dysku, nagrywarce i napędzie DVD. Teoria, że tylko ten pierwszy dysk był
na nie wrażliwy, a reszta wcale, jest jakoś mało przekonująca.

/odpowiadając zmień px na pl/