Odbicia na monitorze LCD (niesprawna karta graficzna?)

Autor: Wojciech Michalczuk <wmichal_at_nie-spamuj.gazeta.pl>
Data: Mon 27 Sep 2004 - 00:26:54 MET DST

Witam.

Jest sobie biurowy komputerek - Celeron 667, 128MB RAM i płyta główna na
810. Karta graficzna zintegrowana.

Komputer ten dotąd wyświetlał obraz na niewysokiej klasy monitorze w
rozdzielczości 800x600. Teraz podłączony został do niego LCD 17" - NEC
1701 (bez DVI). I tutaj zaczęły się schody - obraz ma straszne odbicia.
Każdy element ma z prawej strony cienie oraz powielone krawędzie.
Ogólnie beznadziejnie. Odbicia są tym silniejsze im wyższa jest
rozdzielczość - największe w 1200x1024. Monitory (oba) były na tyle
dostrajane jak można było - wina leży po stronie komputera.

Podłączyłem inny monitor (oraz inny kabel) - to samo. Znaczy - wina
karty graficznej. I tutaj mamy klops - grafika zintegrowana! Do tego
dodajmy jeszcze jedno - brak gniazda AGP!

I teraz oczekuję propozycji - co w takim razie można tutaj zrobić?
Czy dałoby się w jakiś magiczny sposób skłonić tą nieszczęsną 810 do
wyświetlania poprawnego obrazu?

Czy pierwsze wersje 810 (bez możliwości montowania zewnętrznej karty
AGP) miały możliwość wyłączenia wbudowanej karty i użycia karty na PCI?
Czy da się gdzieś nabyć kartę PCI z fakturą VAT (komputer stoi i firmie,
  Allegro mi nie podchodzi - wolałbym coś innego)
Ile RAM musi mieć grafika na PCI by wyświetlać obraz 1024x768 w
TrueColorze?
Jaka grafika na PCI by mieć najwyższej jakości obraz jaki da się uzyskać?

--
Jest to moje zdanie i ja je całkowicie podzielam.      (c) Henri Monnier
      \\|||//