Re: WYSTARCZY 512MB CZY WIĘCEJ (COMPAQ NX 9005)

Autor: lew <lew666_at_op.pl>
Data: Wed 15 Sep 2004 - 12:08:35 MET DST

tomekn wrote:

> Wcale nie wydaje mi się żebym musiał tłumaczyć czy komp ma kompresować
> jakieś wideo czy pracować jako office jak w jednym tak i w drugim przypadku
> wzrost ilości ramu w moim przypadku będzie bardzo istotnie wpływała na
> szybkość pracy kompa.

hmm, bardzo interesujaca teoria.. sugerujesz wiec ze przy pracy w
zalozenia niezbyt jednak pamieciozernym office wzrost wydajnosci bedzie
rownie zauwazalny co przy powiedzmy obrobce grafiki rastrowej gdzie
rozdzielczosci liczone sa w tysiacach pixeli a kompresja bezstartna??
z tak ODWAZNA teza sie jeszcze nie spotkalem..

  I co najważniejszze jak ma to miejsce w moim a7v133a
> wzrost ponad 512mb nie ma żadnego wpływu przy czasie kompresji do
> mpg,mp3,mpc itp czy przy jakichś benchmarkach. Dlatego też pytałem czy przy
> chipach na ddr jest sens wstawienie coś więcej niż 512.

czasem jest - ale to zalezy znowu od ZASTOSOWAN

> A swoją drogą
> przenośnym kompem kompresować do mpg lub wykorzystywać go do grafiki to jest
> to droga zabawa.

jesli chcesz sie tylko /bawic/ to na pewno. ale slyszales pewnie o
przenosnych /stacjach graficznych/? to nie jakas fanaberia - ten sprzet
NAPRAWDE ma racje bytu i jest to notebook robiony wlasnie pod katem
obrobki grafiki..

> Dodam jedynie co wydaje mi się dużo ważniejsze niż to do czego jest mi on
> potrzebny , że układ grafiki korzysta z pamięci ramu zainstalowanej w kompie
> więc w sumie nie mam nawet pełnego 256 mb, mam możliwość w biosie na
> ustawienie jaką wielkośc przydzielić układowi grafiki aktualnie jest to
> wartość najmmnniejsza czyli bodaj 8 lub 16 mb ramu.

zakladajac ze grafika nie rezerwuje ci ilosci rzedu np. 128-256 MB a
TYLKO ~ 8-16 MB to takie kombinowanie jest IMHO kompletnie bez sensu.
dlaczego? bo to 16 MB ramu mniej czy wiecej NIE "uratuje cie" np. przy
wymienionych wyzej zastosowaniach graficznych gdzie wymagane ilosci ramu
ZNACZNIE wykraczaja poza okolice 256 MB (+-16 MB).

> pozdr
> tomekn

pozdrawiam

--