Re: WYSTARCZY 512MB CZY WIĘCEJ (COMPAQ NX 9005)

Autor: tomekn <tomeknnospa_at_poczta.onet.pl>
Data: Wed 15 Sep 2004 - 07:09:39 MET DST

Użytkownik "lew" <lew666@op.pl> napisał w wiadomości
news:ci824l$n0h$1@news.onet.pl...

> to juz po dylemacie - za 2, 3 lata to i tak trzeba bedzie pomyslec o
> nowszym sprzecie. tak jak teraz nawet 1.5 GB ramu 133 MHZ nie zrobi ze
> starego sprzetu "wymiatacza" na miare obecnego sprzetu/wymagan.
Wymiatacza nie zrobi ale też dość mocno przyśpieszy pracę komputera
szczególnie jak ma się 256mb ramu.
czy

> jesli modernizujesz sprzet tylko by podkrecic "score" w bench'ach to nie
> wiem - w innym przypadku najlepiej zebys PRZED postawieniem pytania
> okreslil /do czego/ ci ten ram potrzebny. bo to co wykorzystasz przy
> zaawansowanej grafice raczej nie przyda ci sie przy pisaniu maili i
> doc'ow w wordzie.
Wcale nie wydaje mi się żebym musiał tłumaczyć czy komp ma kompresować
jakieś wideo czy pracować jako office jak w jednym tak i w drugim przypadku
wzrost ilości ramu w moim przypadku będzie bardzo istotnie wpływała na
szybkość pracy kompa. I co najważniejszze jak ma to miejsce w moim a7v133a
wzrost ponad 512mb nie ma żadnego wpływu przy czasie kompresji do
mpg,mp3,mpc itp czy przy jakichś benchmarkach. Dlatego też pytałem czy przy
chipach na ddr jest sens wstawienie coś więcej niż 512. A swoją drogą
przenośnym kompem kompresować do mpg lub wykorzystywać go do grafiki to jest
to droga zabawa.
Dodam jedynie co wydaje mi się dużo ważniejsze niż to do czego jest mi on
potrzebny , że układ grafiki korzysta z pamięci ramu zainstalowanej w kompie
więc w sumie nie mam nawet pełnego 256 mb, mam możliwość w biosie na
ustawienie jaką wielkośc przydzielić układowi grafiki aktualnie jest to
wartość najmmnniejsza czyli bodaj 8 lub 16 mb ramu.
pozdr
tomekn