Re: Sempron / Athlon ??

Autor: Łukasz Ledóchowski <lukled_at_tlen.pl>
Data: Fri 10 Sep 2004 - 15:07:35 MET DST

Michal Kawecki wrote:

> * ktoś podawał niedawno link do artykułu ze szczegółowym porównaniem
> wydajności Semprona i Athlona:
> http://www.hwspirit.com/reviews.php?read=7; patrząc w te testy, sądzę,
> że Duron z pewnością nie jest dla niego żadnym konkurentem ;-).

1. Mojego Durona 1600 też moge puścić na 2200, odblokować cache i
będzie sobie radził tak jak Sempron.
2. Cena Semprona 2600+ jest ponad 2x wyższa od Durona 1600. Porównanie
jest nie na miejscu.
3. Ten artykuł jest taki sobie. Większość testów jest growych, mocno
uzależnionych od karty graficznej, a i tak widac przewagę Bartona nad
Sempronem.
4. Procesor o wydajności takiej jak tamte dwa miałem grubo ponad rok
temu (XP 1700+, szedł na ponad 2100MHz bez zmiany napięcia)

Gdy Sempron zostanie jedynym procesorem Socket A, będzie najlepszym
rozwiązaniem na rynku wśród tanich procesorów. W tej chwili, na tle
dośc bogatej historii procesorów z serii Athlon XP (i Duronów) wypada
bladziutko.

Na zachodzie, Athlon XP 2400+ jest cenowo na poziomie najtańszych
Sempronów
(http://www.sharkyextreme.com/guides/WCPG/article.php/3406131) , a
wydajnością bije je na głowe. Po co więc Sempron? Tylko żeby AMD
zarobiło więcej. Nie dziwie im sie, bo dotychczas w segmencie tanich
procesorów nie mieli konkurencji i na tą podwyżke mogli sobie dawno
pozwolić.

Dobra, koniec, chcecie sobie kupować Semprony to kupujcie:) Dla mnie te
ceny są nie do przyjęcia.

--
# http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=10223
# Łukasz Ledóchowski lukled@tlen.pl GG:503647