Re: Sempron / Athlon ??

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Fri 10 Sep 2004 - 15:40:17 MET DST

Użytkownik "Łukasz Ledóchowski" <lukled@tlen.pl> napisał w wiadomości
news:chs8ua$ipm$1@inews.gazeta.pl

> 1. Mojego Durona 1600 też moge puścić na 2200, odblokować cache i
> będzie sobie radził tak jak Sempron.

Nie będzie pewnie dla Ciebie niespodzianką, jeśli napiszę, że ja z kolei
podkręcę Semprona... itd. ;-).

BTW porównanie nie na miejscu, nie mówimy o sprzęcie podkręcanym. Nie
każdy ma na to ochotę, są zastosowania, gdzie stabilność systemu jest
ważniejsza od megaherców.

> 2. Cena Semprona 2600+ jest ponad 2x wyższa od Durona 1600. Porównanie
> jest nie na miejscu.

Ale Semprona 2200+ tylko o 20 zł. Ceny z Komputronika. A chyba nie
chcesz powiedzieć, że Sempron 2200+ ma wydajność lepszą od niego o
mniej, niż 10%, jak sugerowałaby to różnica w cenach....

> 3. Ten artykuł jest taki sobie. Większość testów jest growych, mocno

PCMark, Photoshop, Winrar - to testy growe???
Bądź w końcu obiektywny.....

> uzależnionych od karty graficznej, a i tak widac przewagę Bartona nad
> Sempronem.

Jak również niekiedy przewagę Semprona nad Bartonem ;-).

Bez przesady, artykuł jest wystarczający do wyrobienia sobie opinii na
temat różnicy w wydajności. Podaj mi lepszy, bo cały czas piszesz że
Sempron to, Sempron tamto, ale konkrety nie padają.

No i przypominam - Sempron idzie łeb w łeb z Bartonem, o Duronach tu się
nawet nie wspomina ;-).

> [...]
> temu (XP 1700+, szedł na ponad 2100MHz bez zmiany napięcia)
>
> Gdy Sempron zostanie jedynym procesorem Socket A, będzie najlepszym
> rozwiązaniem na rynku wśród tanich procesorów. W tej chwili, na tle
> dośc bogatej historii procesorów z serii Athlon XP (i Duronów) wypada
> bladziutko.
>
> Na zachodzie, Athlon XP 2400+ jest cenowo na poziomie najtańszych
> Sempronów
> (http://www.sharkyextreme.com/guides/WCPG/article.php/3406131) , a
> wydajnością bije je na głowe. Po co więc Sempron? Tylko żeby AMD

No to podaj w końcu te wyniki testów, w których rzekomo bije go na
głowę.

> zarobiło więcej. Nie dziwie im sie, bo dotychczas w segmencie tanich
> procesorów nie mieli konkurencji i na tą podwyżke mogli sobie dawno
> pozwolić.

A tu się z Tobą zgodzę.

> Dobra, koniec, chcecie sobie kupować Semprony to kupujcie:) Dla mnie
> te ceny są nie do przyjęcia.

Hmmm... rozumiem. Do nowego trudno przywyknąć ;-).

/odpowiadając zmień px na pl/