Re: Jasne pola na wydruku w drukarce laserowej kxp6500.

Autor: Tomasz Piasecki <mtbrider_at_poczta.onet.pl>
Data: Mon 06 Sep 2004 - 23:28:01 MET DST

Lukasz Spychalski wrote:
> - kaseta z tonerem jest oddzielnym elementem;
Nie jest. Toner nasypuje się ze zmyślnej butelki.

> - kaseta z bebnem swiatloczulym jest oddzielnym elementem;
Nie jest.

> - drukarka nie ma elektrody transferowej ladowanej do kilku kV, ma
Ma. Śmierdzi ozonem. Jest "corona wire" przy transferze i przy ładowaniu
bębna przez naświetlaniem.

> natomiast rolke transferowa z gumy przewodzacej;
Nie ma. Tak jest w HP.

> - beben rozladowywany jest linijka diod LED.
Nie, jest rozładowywany takim grzebykiem z taśmy blaszanej.

> - drukarka ma "normalna" glowice laserowa z obracajacym sie lustrem
> wielokatnym, a nie glowice LED.
Tak, jest laser.

> 2. Pionowe bardzo regularne pasy - IMHO spowodowane zuzyciem lub
> zanieczyszczeniem ostrza ("doctor blade")
W moim panasonicu właśnie to ostrze szlag trafił po 4k stron. Czyściłem
je, pomaga na następne 200. Dałem sobie z nią spokój.

> 3. Dosc nieregularne i raczej przypadkowo wystepujace poziome jasniejsze
> pola - tu jest najtrudniej cos wydumac, ale najprostszym wytlumaczeniem
> bylby konczacy sie badz niewlasciwy toner. Ewentualnie moze uszkodzony
> byc naped "trzepaczki" narzucajacej toner na beben. Mozliwe tez jest, ze
> zmienia sie okresowo wzajemna odleglosc walkow np. wskutek osadzenia sie
> sprasowanego tonera pomiedzy zebami kol napedu.
A ja mam inną koncepcję choć fachowiec ze mnie żaden. U mnie wysiadło
ostrze czyszczące. Obraz był w niektórych miejscach częściowo powtórzony
przy następnym obrocie bębna. I w tych miejscach, w których odbijany był
obraz z poprzedniego obrotu występowało kiepskie zaczernienie - może
bęben jest niewłaściwie ładowany (też poprzez corona wire) gdy nie jest
dobrze oczyszczony?

TP.

--