Re: Jasne pola na wydruku w drukarce laserowej kxp6500.

Autor: Lukasz Spychalski <luspych_at_spamfe.polbox.com>
Data: Mon 06 Sep 2004 - 23:02:19 MET DST

Dnia Mon, 06 Sep 2004 13:38:02 +0200, J.F napisał(a):

> Takie szarosci bardzo zle wychodza na laserowkach, choc moze nie az tak
> zle jak u ciebie :-)

Ale bardzo ladnie na nich widac, co dzieje sie z drukarka ;).

> Toner oczywiscie pelny ? Bo brak potrafi sie podobnie objawiac.

Andy_k pisal, ze pelny, ale czy oryginalny? Mechanizmy laserowe potrafia
byc wrazliwe na wlasnosci proszku, ktory nie zawsze miewa optymalne
parametry. Znajomy nadzial sie kiedys na beczke tonera do mech. Minolty
SP6 (Epson EPL5200, jakies Minolty i Olivetti), ktory dawal szare tlo
nawet pracujac w fabrycznie nowej oryginalnej kasecie (czyli zawierajacej
nowy beben, "doctor blade" itp.

> Na oko to niestety masz na walku dwa slabsze obszary - odlegle o jakies
> 120 st.

Przyznam, ze nie znam konstrukcji tego panasonica, ale zakladam, ze:
- kaseta z tonerem jest oddzielnym elementem;
- kaseta z bebnem swiatloczulym jest oddzielnym elementem;
- drukarka nie ma elektrody transferowej ladowanej do kilku kV, ma
natomiast rolke transferowa z gumy przewodzacej;
- beben rozladowywany jest linijka diod LED.
- drukarka ma "normalna" glowice laserowa z obracajacym sie lustrem
wielokatnym, a nie glowice LED.

Przy tych zalozeniach "na oko" widze:

1. charakterystyczne dla punktowego przebicia bebna swiatloczulego czarne
kropeczki z jasniejsza otoczka po lewej stronie.

Jesli na bebnie "przyklejona" jest kropka tonera, a odleglosc miedzy
kropkami na wydruku jest rowna obwodowi bebna, to jasne, ulozone poziomo
i niezbyt regularnie powtarzajace sie w pionie pola raczej nie pochodza z
bebna.

2. Pionowe bardzo regularne pasy - IMHO spowodowane zuzyciem lub
zanieczyszczeniem ostrza ("doctor blade"), ktore ma wyrownywac warstwe
tonera nalozona na beben (ewentualnie konczacy sie lub niewlasciwy toner).
Sprawdzilbym tez (o ile istnieja) diody LED naswietlajace i rozladowujace
beben - moga byc schowane za folia, ktora jest brudna i pochlania swiatlo.

3. Dosc nieregularne i raczej przypadkowo wystepujace poziome jasniejsze
pola - tu jest najtrudniej cos wydumac, ale najprostszym wytlumaczeniem
bylby konczacy sie badz niewlasciwy toner. Ewentualnie moze uszkodzony
byc naped "trzepaczki" narzucajacej toner na beben. Mozliwe tez jest, ze
zmienia sie okresowo wzajemna odleglosc walkow np. wskutek osadzenia sie
sprasowanego tonera pomiedzy zebami kol napedu.

BTW - dziwi mnie zwwiekszona odleglosc pomiedzy dwiema dolnymi
kropkami po lewej stronie na
http://znik.wbc.lublin.pl/~ak/rozne/szare_tlo3.jpg. Wyglada to tak, jakby
przez chwile beben obracal sie wolniej, niz ruch papieru - akurat pomiedzy
nimi jest jasna smuga. Cos z napedem?

Tyle miala na razie do powiedzenia moja szklana kula ;).

--
pozdrawiam,
Lukasz Spychalski