Re: Jasne pola na wydruku w drukarce laserowej kxp6500.

Autor: Lukasz Spychalski <luspych_at_spamfe.polbox.com>
Data: Tue 07 Sep 2004 - 01:46:11 MET DST

Dnia Mon, 06 Sep 2004 23:28:01 +0200, Tomasz Piasecki napisał(a):

> Ma. Śmierdzi ozonem.

To wyglada na niezly zabytek ;) - nie tylko HP, ale i Minolta (Epsony i
inne), Fuji-Xerox (Tektronix, Epson) dawno juz przeszli na transfer
rollery ze wzgledu na ozon. Epson ostatnio stosowal drut z 10 lat temu w
EPL4300 opartej na mechanice Ricoha. Nie wiem, czy ktos w ogole robi
jeszcze drukarki wymagajace filtrow weglowych.

> Tak, jest laser.

Czyli raczej pionowe pasy nie biora sie z naswietlania - chyba, ze jakim
cudem toner dostal sie do glowicy i zasypal optyke.

> wysiadło ostrze czyszczące. Obraz był w niektórych miejscach
> częściowo powtórzony przy następnym obrocie bębna. I w tych
> miejscach, w których odbijany był obraz z poprzedniego obrotu
> występowało kiepskie zaczernienie - może bęben jest niewłaściwie
> ładowany (też poprzez corona wire) gdy nie jest dobrze oczyszczony?

Moze tak byc, choc AFAIR najczesciej "duchy" biora sie z niewlasciwego
napiecia na ktorejs elektrodzie. Dobrze byloby pomierzyc te napiecia -
tyle, ze trzeba miec czym. Widzialem rozwiazanie, w ktorym jedna
z elektrod miala napiecie ustalane wysokonapieciowa dioda zenera, a
zasilana byla... z drugiej elektrody przez powietrze. I wez tu sie czyms
normalnym podlacz :/

--
pozdrawiam,
Lukasz Spychalski