Re: DDR400 vs SDRAM PC133

Autor: whatever <whatever_at_nospam.com>
Data: Mon 06 Sep 2004 - 17:31:27 MET DST

Tomek[TK] wrote:
> A zrobiles moze jakis test? Chodzi mi o wzrost mocy w %-tach, bo w innym
> przypadku ciezko jest mi sobie wyobrazic ten przyrost :)

nie zrobilem testu, a w kazdym razie zadnego "syntetycznego"; chodzi mi
o ogolne wrazenie podczas pracy z komputerem; nie potrafie wiec podac Ci
cyferek czy procentow, wiem jednak ze roznica jest naprawde wyrazna;
moim zdaniem bardziej niz jakies 3dsmarki czy inne wykresy, wlasnie
"feeling" sie liczy (:

> No tak niby bylo (dowiedzialem sie z archwium ;) ), ale czy nic sie nie
> zmienilo od czasow pojawienia sie nowych prockow AMD Sempron ? W sumie to
> podobno zalezy to tez od chipsetu na ktorym jest oparta plyta, wiec moze tu
> sie cos tez zmienilo?

sempron jest nowy tylko z nazwy - to athlon xp na rdzeniu thoroughbred i
z podniesionym fsb, naturalnie chodzi o wersje socket a; sempron na
socket 754 to pociety athlon 64; na benchmark.pl jest artykul o
sempronach - poczytaj sobie, to Ci da wyobrazenie o tym procesorze;

> No wlasnie nie do konca jest wszystko, bo co z tego ze przeczytam o
> problemach AMD na Dualu skoro juz to sie moglo pozmieniac - fakt, troche
> jest w tym mojej winy bo napisalem przeciez ze mam procka Athlon 1.0 ktory
> do nowosci nie nalezy, ale skoro plyta glowna odgrywa w tym role, to tez
> oczywiste jest ze przy zmianie na DDRy bede chcial kupic nowa :)

plyta glowna ma znaczenie, bo plyty sa na roznych chipsetach i czesc z
tych chipsetow obsluguje albo i nie obsluguje dual channel, w mniej lub
bardziej "dorobiony" sposob... (;

> no pewnie :) Dzieki :)

drobiazg; staram sie byc w miare na bierzaco w tym temacie, bo sam
przymierzam sie do zmiany procesora i wg tego co jak narazie wyczytalem
sempron 2200 bedzie idealny do moich potrzeb i mozliwosci, tj. wydajny i
niedrogi;

--
* Maciej ** GG.2571737 ** whatever.at.vp.pl ** Win NT5.2 + LS ******
* Duron 800@1000(6x166) * EPoX 8RDA3i * TwinMOS 256MB DDR400 CL2.5 *