Re: DDR400 vs SDRAM PC133

Autor: Tomek[TK] <tk-tk_at_NIESPAMOJwp.pl>
Data: Mon 06 Sep 2004 - 17:03:09 MET DST

> po zmianie 384MB SDRAM na 256MB DDRAM moj komp dostal takiego kopa, ze
> trudno mi bylo w to uwierzyc; i to juz przy magistrali 100MHz,

A zrobiles moze jakis test? Chodzi mi o wzrost mocy w %-tach, bo w innym
przypadku ciezko jest mi sobie wyobrazic ten przyrost :)

> to zalezy od plyty glownej na jakiej to posadzisz... jezeli dwie kostki
> 256 beda pracowac w trybie dual channel, to teoretycznie powinno byc dwa
> razy szybciej niz przy jednej kosci 512; w praktyce wyrazna roznica jest
> na platformach pod procesory Pentium, przy AMD nie jest to juz takie
> oczywiste...

No tak niby bylo (dowiedzialem sie z archwium ;) ), ale czy nic sie nie
zmienilo od czasow pojawienia sie nowych prockow AMD Sempron ? W sumie to
podobno zalezy to tez od chipsetu na ktorym jest oparta plyta, wiec moze tu
sie cos tez zmienilo?

> nie ma sprawy... co prawda wszystko jest w archiwum, ale mnie tez czasem
> krew zalewa jak ktos mnie tam wysyla...

No wlasnie nie do konca jest wszystko, bo co z tego ze przeczytam o
problemach AMD na Dualu skoro juz to sie moglo pozmieniac - fakt, troche
jest w tym mojej winy bo napisalem przeciez ze mam procka Athlon 1.0 ktory
do nowosci nie nalezy, ale skoro plyta glowna odgrywa w tym role, to tez
oczywiste jest ze przy zmianie na DDRy bede chcial kupic nowa :)

Moze sie myle w tym co wyzej napisalem ale jak narazie tak mysle :)

> poza tym mam chwile czasu i mam nadzieje, ze moglem pomoc (:

no pewnie :) Dzieki :)

--
Tomek
http://www.osiedle-er.prv.pl