Re: upgrade celeron 566 na athlon xp 2400

Autor: Teq <zrogon_at_poczta.onet.pl>
Data: Sat 04 Sep 2004 - 23:32:58 MET DST

Czesc

wipe wrote:
> A więc mam małą obudowę atx, jedną z tych gdzie zasilacz jest na
> przeciwko procesora, pożądny aluminiowy radiator i wiatrak ...na 2600 rpm.
> procesor osiąga temperatury ok 63 *C idle i do tego cały ten sprzęt
> hałasuje
> poradźcie czy warto zmieniać wiatrak na procesor, czy w takiej
> obudowie to naprawdę coś zmieni ?Co zrobić aby to się tak nie grzało
> i było w miarę ciche.Dodam że wc odpada bo mam bardzo ale to bardzo
> mało kasy.

Mialem w moim poprzednim komputerze dosc podobna sytuacje tyle ze procek to
byl athlon xp 1700+
w obudowie atx zasilacz zaslanial polowe wentylatora od procesora i byl od
niego oddalony o niecale pol centymetra, przez to procek grzal mi sie do
75-80 stopni, przy 80 komputer wisial.
Zalozylem do tego calkowicie miedziany Volcano z regulowanym wiatrakiem,
oczywiscie wczesniej nanioslem odpowiedniej pasty termoprzewodzacej na
rdzen, przy minimalnych obrotach temperatura spadla do 59 stopni
do tego na probe wyciagnalem zasilacz z tej obudowy i eureka - temperatura
spadla do 48 stopni. Wnioski sam wyciagnij, ale moim zdaniem najpierw jakas
tania przewiewna obudowe, potem nowe chlodzenie na procesor

Pozdrawiam

Teq