Re: upgrade celeron 566 na athlon xp 2400

Autor: Jaroslaw Puchala <yarwa_at_yarwax.no-ip.orgx>
Data: Sun 05 Sep 2004 - 18:14:11 MET DST

On Sat, 4 Sep 2004 23:32:58 +0200, Teq <zrogon@poczta.onet.pl> wrote:
> Czesc

> Zalozylem do tego calkowicie miedziany Volcano z regulowanym wiatrakiem,
> oczywiscie wczesniej nanioslem odpowiedniej pasty termoprzewodzacej na
> rdzen, przy minimalnych obrotach temperatura spadla do 59 stopni
> do tego na probe wyciagnalem zasilacz z tej obudowy i eureka - temperatura
> spadla do 48 stopni. Wnioski sam wyciagnij, ale moim zdaniem najpierw jakas
> tania przewiewna obudowe, potem nowe chlodzenie na procesor

Miałem podobnie, przesiadłem się z wysłużonego Celka 400MHz na Athlona XP 2000+
stara obudowa zasilacz montowany pionowo, jako że mało miejsca było nie mogłem
dać dużego radiatora więc dałem więcej obrotów na wiatraczku (6000rpm), ale
po ciszy jaką miałem z Modecomem 300GT i Celku na samym radiatorze, to aż mnie
uszy zabolaly jak usłyszałem ten odkurzacz ;) a temp i tak była pod 60st.
w idle.
Ja zrobiłem tak:
Kupiłem na allegro za 15 zł samą obudowę z możliwością poziomego montowania
zasilacza, dałem miedziany radiator z niskoobrotowym wentylatorem i temp w idle
40st. w stresie ok 46-47st.
Sama zmiana obudowy dała mi jakies 15st. roznicy, radiator zmieniłem tylko
dlatego aby mieć ciszę.

Pozdrawiam,

--
Jaroslaw Puchala 	yarwa@yarwax.no-ip.orgx