upgrade celeron 566 na athlon xp 2400

Autor: wipe <wipe_at_pai.net.pl>
Data: Sat 04 Sep 2004 - 14:40:56 MET DST

Cześć
Wiem że na grupie ten temat był wałkowany wiele razy ale teraz będzie
taka kumulacja.Posiadam Athlona Xp 2400 do niego części które pozostały
z poprzedniego komputera Celeron 566(Coopermine).
A więc mam małą obudowę atx, jedną z tych gdzie zasilacz jest na
przeciwko procesora, pożądny aluminiowy radiator i wiatrak na nim
podobny wymiarami do tego z zasilacza, pracuje on na 2600 rpm.Do tego
mam jeden wiatrak dodatkowy mający za zadanie dostarczyć chłodniejsze
powietrze do środka obudowy.Problem jest następujący: procesor osiąga
temperatury ok 63 *C idle i do tego cały ten sprzęt hałasuje.Nie mogę
uruchomić wiatraków na 7 V bo procesor by sie chyba spalil.Proszę
poradźcie czy warto zmieniać wiatrak na procesor, czy w takiej obudowie
to naprawdę coś zmieni ?Co zrobić aby to się tak nie grzało i było w
miarę ciche.Dodam że wc odpada bo mam bardzo ale to bardzo mało kasy.

Pozdrawiam wipe@pai.net.pl