Re: Samsung SN 172X

Autor: Saiko Kila <fnvxbxvyn_at_phgzr.vqrn.arg.cy>
Data: Thu 02 Sep 2004 - 10:20:57 MET DST

Proces Kuba Zakrzewski <kuba.zakrzewski@casses.it.pl> zwrócił błąd:
> wczoraj kupilem Samsunga SN 172X i mam takie pytanie, podobno w tych
> monitorach stosowane sa rozne matryce (TN+FILM oraz PVA)

Wątpię, czy aż tak wielkie różnice by robili... To sie odbija na kątach
przy których jest widoczny problem z kontrastem. Ale kto tam Samsunga wie,
bo mniejsze przekręty się im zdarzały.

> i monitor wystepujez roznymi czasami reakcji (na pewno byly 16 i 12... i
> podobno tez pojawiaja sie 25ms) - i teraz takie pytanie - po czym
> poznac ktora wersje kupilem? w serwisie samsunga nie bardzo potrafili
> mi pomoc, wyslalem tez maila do samsunga ale wiadomo jak jest u nich z
> czasem reakcji ;) moze ktos z grupowiczow juz walkowal ten temat i cos
> mi podpowie?

Użyj jakiekoś nieostrego przedmiotu (np. paznokcia) i na jasnym tle
naciśnij/puknij w powierzchnię ekranu. Powinieneś zobaczyć:
1. albo falki (jak po wrzuceniu kamienia do wody), to matryca TN.

2. albo takie ściemnienie (na jasnym tle), rozchodzące się w czterech
kierunkach (to matryca PVA), przy czym żeby się upewnić trzeba pociągnąć
dość szybko kilka cm po ekranie, powinien zostawać ciągnący się i
zanikający ciemny ślad. To upewnienie jest konieczne, bo jak mocno
naciśniesz, to takie falki jak przy TN też będą (znacznie słabsze, ale
możesz nie mieć porównania).

Rób to z wyczuciem żeby nie porysować powierzchni, ale nie za słabo bo nic
nie będzie widać.

--
Saiko Kila -- JID: saikokila@chrome.pl -- email: pomyśl! -- GG: 4088862
"Ciężki jest dobry. Na ciężkim możesz polegać. Jeśli nie zadziała zawsze