Znowu ta gwarancja

Autor: Bufi <michalbu_at_pf.pl>
Data: Mon 30 Aug 2004 - 02:02:48 MET DST

Poczytałem trochę o przepisach na stronie federacji konsumentów, przejrzałem
ostatnie posty, ale nie wiem czy do końca rozumiem. Chcę kupić dysk, na
który producent daje 5 lat gwarancji (WD Raptor). W sklepie deklarują 3 lata
gwarancji, ale na podstawie paragonu, czyli defacto gwarancji nie dostaję
żadnej. Czy mam się upominać o kartę gwarancyjną producenta? Jeśli takowej
nie dostanę, to wtedy mogę uznać towar za niezgodny z umową, tak? Tylko co
mi to właściwie daje, tzn. co muszę zrobić, aby kupić w tym sklepie
"pełnowartościowy" dysk.

Oczywiście zawsze jest opcja poszukania innego sklepu, ale na przyszłość
chciałbym wiedzieć, bo takie sytuacje zdarzają się bardzo często.

pozdr,
Bufi