Re: wąskie gardlo ? :-)

Autor: szpon <szpon_at_nospam.gazeta.pl>
Data: Fri 27 Aug 2004 - 16:34:01 MET DST

t_harry wrote:
> [...]
> miechy w nowe/sprawne (sklep/allegro) beda tylko semprony na fsb 166
> - wiec ci nie pojda na plycie...
> RAM - doloz 256 - pod warunkiem ze masz kosci pc133, jak masz starsze
> ramy, to sprzedaj i kup jedna 512@133 - poszukaj, bo te kostki tesz
> juz od dluzszego czasu znikaja... - nie wiem kiedy znikna, ale ram ma
> smiesznie niskie ceny(w porownaniu do reszty czesci...)

> dla mnie to by byly pilne zakupy - bo jak nie kupisz teraz, to pozniej
> mozesz po prostu nie dostac(no chyba ze bedziesz bral procki z
> allegro pt "nie wiem czy dziala - nie mam jak sprawdzic")

Wystarczy uważnie czytać komentarze sprzedającego (zwracając uwagę czy
sprzedawał on np. karty graficzne za 500zł czy znaczki po złotówce...) i
Allegro staje się chyba najtańszym źródłem dostępu np. do sprzętu komp.
Kupiłem dziesiątki rzeczy na Allegro i nigdy nie miałem żadnych
nieprzyjemność :-)

> nie sluchaj graczomaniakow ze to g... sprzet - skok z d700 + 256MB na
> a2000+ +512MB odczujeszw praktycznie kazdym zastosowaniu - i dosc
> duzy...

Fakt - ale główne podczas pracy biurowej. Jeżeli zostanie ten GF2, to pamięć
i procesor na niewiele się przydadzą kiedy będą wykonywać tysiące cykli NOOP
w oczekiwaniu aż np. tekstura "przetoczy" się z pamięci wideo, do procesora
wideo, później znów do pamięci itd. :-). Wiem co mówię, bo jakiś czas temu
też zastanawiałem się jaką kolejność modernizacji przyjąć i ostatecznie
zrobiłem tak, że wymieniłem wpierw procesor (Athlon 1000 na AthlonaXP1800) a
następnie GF2MX (64 bit) na GF4MX (128 bit) a później na R9100 - reszta
elementów została ta sama. Efekt po zmianie procesora, niewielki (do 15%)
wzrost płynności animacji ale tylko w niektórych grach; po każdej zmianie
karty graficznej: kolosalny przyrost wydajności 3D: jakieś 250% między GF2 a
GF4 i podobnie między GF4 i R9100 (nie wspominając o innych plusach, typu
pełne DX8.1 z VertexShader 1.1 i PixelShader 1.4 w Radeonie, w porównaniu do
niepełnego DX8).

Nie ma raczej też sensu kupować AtholonaXP, skoro za podobną / niższą cenę
można dostać nie wiele gorszego Durona 1.8.

> baracuda to bdobry dysk - jak ci nie brak miejsca - nie zmieniaj,
> jest cichy i np mi wystarcza..

Tu się też zgodzę: co prawda nie jest to dysk serii WDC JB, ale powinien on
być w zupełności wystarczający w całkiem nowoczesnych zestawach.

> jak znow ci sie uzbiera kaska - to wezmiesz cos sensownego - taniego i
> pasywnego od ati, kolo stycznia/lutego pewnie 9600 beda za
> bezcen(200-300zl)

Gdybym nie był momentami "w gorącej wodzie kąpany", to zamiast 8 miesięcy
temu kupować R9100 za 430zł poczekałbym cierpliwie do np. teraz i kupiłbym
np. GF4 Ti / dozbierałbym na R9800SE... Z drugiej strony przez ten czas
musiałbym ograniczyć się w grach do takich co wyszły przed 2001 rokiem +
męczyć oczy na medium-detail ;-) - mimo iż niewiele gram, to chyba bym
ciężko zniósł taką dawkę "nudów" ;-). Zresztą nawet teraz taki R9100 radzi
sobie z Doom'em 3 w 1024x768 na medium details (17 do momentami nawet 40
FPS) a gry takie jak np. Far Cry chodzą na nim jeszcze lepiej (nawet lepiej
niż niektóre stare) :-). No i trzeba też wziąść pod uwagę to, że w styczniu
/ lutym ten R9600 będzie o te 6 miesięcy "w plecy" względem innych, nowych
kart - takie ściganie technologii nie jest opłacalne. Skojarzyło mi się też,
że Radeony z średniej / wyższej półki znikają ze sklepów najczęściej zanim
ich cena spadnie do poziomu najdroższych niskobudrzetowych. Tak więc nie
wiem czy warto liczyć na R9600 za 300zł - chyba że na wersję SE, ale jaki
sens skoro teraz za tyle samo można mieć R8500/9100 o porównywalnej
wydajności?!