Re: wąskie gardlo ? :-)

Autor: szpon <szpon_at_nospam.gazeta.pl>
Data: Fri 27 Aug 2004 - 16:04:01 MET DST

Leming wrote:
> Mam następujący zestaw:
> SOLTEK 75 KAV
> Duron 700
> 256 MB SDRAM i jedno wolne gniazdo na pamięć
> GeForce 2 MX 200 32 MB
> Seagate Barracuda 40 GB
> Co jest "wąskim gardłem" mojego kompa, co najbardziej ogranicza jego
> wydajność? W jakiej kolejności radzilibyście modernizować komputer,
> ewentualnie co podkręcić? Możliwości finansowe mam mocno
> ograniczone... Dzięki za wszystkie sugestie, pozdrawiam

Nabardziej Cię ogranicza ten GF2 MX (tym bardziej, że jest to prawdopodobnie
64 bitowa wersja). Poszukałbym więc w pierwszej kolejności karty graficznej,
nawet takiej "na wyrost" (lepiej raz a dobrze niż kilka razy, przy każdej
np. wymianie procka). Najlepszym wyjściem jest znalezienie używanego
R8500/9100/GF3 Ti500 (Ti200 jest też wydajny ale najwolniejszy z
wspomnianych - a wszystkie z tych kart kosztują praktycznie tyle samo, no
może poza Radeonami taktowanymi 275/550 MHz które są jakieś kilkanaście zł.
droższe ale i najszybsze). Na Allegro można nowego R9100 dostać za jakieś
280-300zł (w wersji pełnej, ze 128MB RAM) lub za 300zł w Komputroniku
(wersja 275 / 500MHz 64MB RAM). Używanego można poszukiwać mając w kieszeni
jakieś 200-250 zł (lub uproszczonego - taktowanego "jedynie" 250 / 400 MHz
wersję LE / L - mając ok. 200zł). Jeżeli chodzi o GF3 Ti, to ceny są
podobne. Jeżeli nie masz aż tak dużo funduszy, to rozejrzyj się za GF2 GTS /
Ultra - niestety wydajność nie wiele wyższa niż "pełny" GF4 MX440 lub jakimś
Radeonem 7500. Aha - zapomniałem wspomnieć o Radeonach 9000: tańsze od R8500
/ 9100 a bywają wydajniejsze np. od R9200. Następnie poszukałbym procesora -
wystarczyłby jakiś Athlon 1000: cena 40-50 zł na Allegro.

PS. Nie napisałeś do czego używasz komputera. Jeżeli do grania i typowych
domowych zadań, to kolejność modernizacji taka jak podana, jeżeli prace
biurowe czy jakieś narzędzia np. graficzne, to wpierw dokup RAMu, a kartę
graficzną zmień na samym końcu.